• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management
Citaten: management
Agile volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The problem is, most companies today are run to minimize risk, not to maximize freedom and speed.
Things are changing so fast, that any thorough, MBA-style business plan is guaranteed to be wrong in some important way.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:36  
Cultuur volgens Tony Hsieh
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Get the culture right and everything else just falls into place.

Tony Hsieh

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:33  
Communicatie volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Communication is as important as decision making, and like decision-making it is something that most leader think they are good at.
They are mostly wrong.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zondag, 19 oktober 2014 15:28  
Innovatie ('business nirvana') volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

eric schmidt innovatie

But remember, the CEO needs to be the CIO (Chief Innovation Officer). Innovation can't be owned or ordained, it needs to be allowed. You can't tell innovative people to be innovative, but you can let them.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zaterdag, 18 oktober 2014 09:31  
Werving & selectie volgens Peter Schutz
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Hire character. Train skill.

Peter Schutz

Laatst aangepast op zaterdag, 06 september 2014 06:44  
Complexiteit volgen Tom Peters & Robert H. Waterman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Veel bedrijven hebben een misplaatst geloof in planning, onvoldoende begrip voor de onsystematische aard van het innovatieproces, een overdreven vertrouwen in grootschaligheid en een volledig gebrek aan inzicht in de werking van georganiseerde chaos en de cumulatieve waarde van veel kleine successen.

Tom Peters, Robert H. Waterman (In Search of Excellence)

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:06  
Hiërarchie volgens Donella H. Meadows
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The original purpose of a hierarchy is always to help its originating subsystems do their jobs better.

Donella H. Meadows

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:03  
Organisatieleren volgens Chris Agryris
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Organisatieleren is het proces van ontdekken en herstellen van fouten in de organisatie.

Chris Argyris

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 18:43  
Efficiënte processen volgens Nicholas Hartman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The most efficient process is the one that you can avoid.

Nicholas Hartman

Laatst aangepast op zondag, 06 juli 2014 07:18  
Slechte softwareontwikkeling volgens Barry Boehm
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Poor management can increase software costs more rapidly than any other factor.

Barry Boehm

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:45  
Prestatiebeoordeling volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Evaluation of performance, merit rating, or annual review… The idea of a merit rating is alluring. the sound of the words captivates the imagination: pay for what you get; get what you pay for; motivate people to do their best, for their own good. The effect is exactly the opposite of what the words promise.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:40  
Softwareontwikkeling volgens Jerry Weinberg
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Whenever I suggest stepping back, easing up, laughing a little at ourselves, and going outside our own field, somebody objects, saying, "But software is different. We have to work harder, concentrate more, because nothing is as complex as software." Well, of course software is different, and more complex than anything people have ever before attempted to engineer. But that's why we have to loosen our structure, not tighten them. That's why we must learn from any place we can, any way we can.

Jerry Weinberg

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:38  
Systeemdenken volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The fact is that the system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:36  
Problemen oplossen volgens Peter Scholtes
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Conventional problem-solving would ask such questions as: Whose area is this? Who is supposed to replace worn gaskets? We don’t ask “why,” we ask “who.” We don’t look for causes in the system, we look for culprits in the work force. Performance appraisal is a “who-based” approach to problem-solving.

Peter Scholtes

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:35  
Gemba walks volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

To learn about factory floor problems, for example, you have to talk to people— and I don’t mean by just walking around. Somebody once described good management as management by walking around. Well, it helps to walk around a bit, but you do not learn about the real problems that way. When you are just wandering around, everything looks rosy. The only way to find out about problems is by talking to workers in a group setting. Just ask questions. Start off by asking, “What robs you of your pride of workmanship?” They will tell you.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:52  
Continu verbeteren volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Of course, when you talk about improvement of processes, you must include improvement of people. If management truly understood the concept of continual improvement, they would give their people every opportunity to learn and improve— and a chance to make contributions to the company. Organizations can no longer afford to just have good people— today, they need people who are improving continually.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:11  
Verontrustende veronderstellingen volgens Gerald M. Weinberg
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

I've learned over two decades that the number-one problem of both analysts and programmers - as well as their managers - is that they assume too much.

Gerald M. Weinberg,

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:10  
Mismanagement volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you put good people in bad systems, you get bad results.

Stephen Covey

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 07:03  
Verbeteren volgens Daniel Quinn
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts.

Daniel Quinn

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:36  
Gekooide mensen volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Als mensen zich als dieren in een kooi gedragen, ligt het aan de kooi en niet aan de mensen.

Ricardo Semler

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:34  
Management volgens Yves Morieux
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

yves morieux

This is your battle, business leaders. The real battle is not against competitors. This is rubbish, very abstract. When do we meet competitors to fight them? The real battle is against ourselves, against our bureaucracy, our complicatedness. Only you can fight, can do it.

Yves Morieux

Laatst aangepast op maandag, 28 april 2014 19:40  
Organiseren volgens Winnie the Pooh
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Organization is what you do before you do something, so that when you do it, it's not all mixed up.

A. A. Milne

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:37  
Emotional blueprinting volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Greatness is above all else, a state of mind. You need to believe in your potential and power before you can bring them to life. You need to feel like you are extraordinary before you can become extraordinary. I call this "emotional blueprinting." To see spectacular results in your external life, you have to emotionally--viscerally--create a blueprint of your vision within your inner life.

Robin Sharma

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:32  
Doelgericht leven volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Either you set your goals and, in doing so, have your life governed by choice or you do nothing and have your life governed by chance.

Robin Sharma

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:25  
Omdenken met E.F. Schumacher
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It might be said that it is the ideal of the employer to have production without employees and the ideal of the employee is to have income without work.

E. F. Schumacher

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:24  
Veranderen volgens Paul Allaire
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you talk about change but don’t change the reward and recognition system, nothing changes.

Paul Allaire

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:20  
Ware moed volgens Remy Montalee
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Ware moed is niet geen angst te hebben, maar zijn angst te overwinnen.

Remy Montalee

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:19  
Problemen volgens Colin Powell
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If people no longer bring a leader their problems, they either think you can't solve it, or that you don't care.

Colin Powell

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:16  
Veranderen volgens Brian Tracy
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Goals allow you to control the direction of change in your favor.

Brian Tracy

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:10  
Armzalige organisaties volgens Henry Ford
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Een onderneming die niets anders voortbrengt dan geld is een armzalig soort organisatie.

Henry Ford

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:07  
Succes volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The secret of success is not to foresee the future. But to build an organization that is able to prosper in any of the foreseeable future.

Michael Hammer

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:06  
Effectieve teams volgens Marijke Lingsma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

In het verhaal van een team zit niet de oplossing, anders hadden ze hun probleem al opgelost. In hun verhaal zit wel de clou hoe ze zich klemzetten en daardoor het probleem in stand houden.

Marijke Lingsma

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:03  
Management volgens Edgar Schein
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Edgar Schein management

De effectiviteit van managers in de toekomst zal afhangen van hun vermogen om hulp te bieden aan hun superieuren, en hulp te vragen aan hun ondergeschikten.

Edgar Schein

Laatst aangepast op zaterdag, 15 maart 2014 16:49  
Risicovolle vooruitgang volgens Frederick B. Wilcox
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Progress always involves risks. You can’t steal second base and keep your foot on first.

Frederick B Wilcox

Laatst aangepast op zondag, 02 februari 2014 13:55  
Succesvol implementeren volgens Henry Mintzberg
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Bijna iedere implementatiefout is het gevolg van de disconnectie tussen de formulering en de implementatie.

Henry Mintzberg

Laatst aangepast op zondag, 02 februari 2014 13:22  
Concurrerend leren volgens Peter Senge
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

In the long run, the only sustainable source of competitive edge is your organisation's ability to learn faster than its competitors.

Peter Senge

Laatst aangepast op zondag, 02 februari 2014 13:21  
Veranderen volgens Jack Welch
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If the rate of change on the outside exceeds the rate of change on the inside, the end is near.

Jack Welch

Laatst aangepast op zondag, 02 februari 2014 13:19  
Organisaties volgens Dee Hock
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Alle organisaties zijn slechts conceptuele uitvoeringsvormen van een zeer oud, heel eenvoudig idee: de idee van gemeenschap. Ze kunnen niet meer of minder zijn dan de som van de overtuigingen van tot hen aangetrokken mensen. Van hun karakter, uitspraken, handelingen en inspanningen.

Dee Hock

Laatst aangepast op zondag, 02 februari 2014 13:18  
Managementmodes volgens Jean de la Rivière
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Er is bijna niets dat zo snel verandert als de moderne managementthorieën. En bijna niets is zo ironisch als de ongelooflijke ernst waarmee ze aan de man worden gebracht.

Jean de la Rivière

Laatst aangepast op zondag, 05 januari 2014 20:51  
Omdenken volgens Theodore Levitt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The railroads are in trouble today ... because they assumed themselves to be in the railroad business rather than in the transportation business. The reason they defined their industry wrong was because they were railroad-oriented instead of transportation-oriented; they were product-oriented instead of customer-oriented.

Theodore Levitt

Laatst aangepast op zondag, 16 februari 2014 12:06  
Requirements volgens Karl Wiegers
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you call it requirements *gathering*, you're doing it wrong. Requirements are *developed*, and testing is part of that.

Karl Wiegers

Laatst aangepast op woensdag, 01 januari 2014 21:25  
Plannen volgens Jim Highsmith
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

When we 'plan', we expect the actual project result to conform to that plan, and then deviations become team mistakes or sign of the team’s failure to work enough. When we 'speculate', we take the opposite perspective – it’s the plan we suspect was wrong. The plan, or speculation, is a piece of information, but it is only one piece that we will examine to determine our course of action in the next iteration.

Jim Highsmith

Laatst aangepast op dinsdag, 17 december 2013 21:33  
Leven volgens Nelson Mandela
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

What counts in life is not the mere fact that we have live. It is what difference we have made to the lives of others that will determine the significance of the life we lead.

Nelson Mandela

Laatst aangepast op dinsdag, 17 december 2013 21:23  
Cultuurverandering volgens John Seddon
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Attempting to change an organization’s culture is a folly, it always fails. Peoples’ behavior (the culture) is a product of the system; when you change the system peoples’ behavior changes.

John Seddon

Laatst aangepast op dinsdag, 17 december 2013 21:11  
Professioneel omdenken volgens James A. Lovell
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Be thankful for problems. If they were less difficult, someone with less ability might have your job.

James A. Lovell

Laatst aangepast op vrijdag, 06 december 2013 22:10  
Ondernemen volgens Ronald Coase
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

Companies exist to organize work better than either customers can do by themselves or markets can do it for them.

Ronald Coase

Laatst aangepast op woensdag, 13 november 2013 07:53  
Paardenmiddelmatig management volgens Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

Beat horses, and they will run faster - for a while.

William E. Deming

 

Laatst aangepast op woensdag, 13 november 2013 07:56  
Continue veranderen volgens Robert Simons
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

Today's successes will be tommorow's old news. The question is not if, but when.
At some point your products will become obsolete, your customer's tastes will change, or technology will render your business model uncompetitive.

Robert Simons

Laatst aangepast op woensdag, 13 november 2013 07:52  
Strategische concurrentie nadelen volgens Jeff Jarvis
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

A lack of speed is a strategic disadvantage.

Jeff Jarvis

Laatst aangepast op woensdag, 13 november 2013 07:51  
Efficiency volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

Costs do not exist to be calculated. Costs exist to be reduced.

Taiichi Ohno

Laatst aangepast op woensdag, 13 november 2013 06:19  
Meer artikelen...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Be not afraid of going slowly, be afraid only of standing still.

Chinese gezegde

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 164 gasten online
Artikelen

people lose their way why michael hyatt

Banner

 invloed robert cialdini 

Invloed
De zes geheimen van het overtuigen
Robert Cialdini

Bij Managementboek

Lean boekentips

Toyota Kata Culture
Building Organizational Capability and Mindset through Kata Coaching
Mike Rother & Gerd Aulinger

Bij Bol.com | Managementboek

Bewaren

Banner