• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management
Citaten: management
Metrieken volgens Eric Ries
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

The three A’s of metrics: actionable, accessible and auditable.

Eric Ries

Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 06:58  
'Getayloriseerde hoofden' volgens Konusuke Matsushita
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

We will win and you will lose. You cannot do anything because your failure is an internal disease. Your companies are based on Taylor’s principles. Worse, your heads are Taylorized too. You firmly believe that sound management means executives on the one side and workers on the other, on the one side men who think and on the other side men who only work.

Konusuke Matsushita

Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 06:48  
Management volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

If I had to reduce my message for management to a few words, I’d say it all had to do with reducing variation.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 05:36  
Procesgerichte consultants
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Process: it's what we used to call work before consultants got involved.

Anoniem

Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 05:13  
Klantgericht ondernemen volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

It is the customer who determines what business is. What the customer thinks he is buying, what he considers 'value', is decisive - it determines what a business is, what it produces and whether it will prosper.

Peter F. Drucker

Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 05:12  
Automatiseren volgens Bill Gates
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

The first rule of any technology used in a business is that automation applied to an efficient operation will magnify the efficiency.
The second is that automation applied to an inefficient operation will magnify the inefficiency.

Bill Gates


Laatst aangepast op woensdag, 02 september 2015 05:11  
Het doel van organisaties volgens Karen Martin
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Problem solving is the purpose of any organization.

Karen Martin

Laatst aangepast op zondag, 22 november 2015 08:01  
Systeemdenken met Daniel Quinn
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts.

Daniel Quinn

Laatst aangepast op zondag, 05 juli 2015 09:54  
Presteren met teams volgens Steve Jobs
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Great things in business are never done by one person. They're done by a team of people.

Steve Jobs

Laatst aangepast op woensdag, 03 juni 2015 05:33  
Management volgens Robert Townsend
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Managers must have the discipline not to keep pulling up the flowers to see if their roots are healthy.

Robert Townsend

Laatst aangepast op donderdag, 07 mei 2015 20:55  
Meetmanagement volgens Robert Kaplan & David Nor
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

What you measure is what you get.

Robert Kaplan & David Norton

Laatst aangepast op donderdag, 07 mei 2015 20:43  
Strategie volgens Jules Goddard
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Strategy is the skill of staying one step ahead of the need to be [cost] efficient.

Jules Goddard

Laatst aangepast op donderdag, 07 mei 2015 20:32  
Overbodige bureaucratie volgens Jim Collins
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

The purpose of bureaucracy is to compensate for incompetence and lack of discipline – a problem that largely goes away if you have the right people in the first place.

Jim Collins

Laatst aangepast op donderdag, 07 mei 2015 20:36  
Paradigmatisch veranderen volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Voor kleine veranderingen in ons gedrag volstaat een pragmatische aanpak, maar echte veranderingen brengen we alleen tot stand wanneer we ons richten op onze paradigma’s.

Stephen Covey

Laatst aangepast op zaterdag, 18 juli 2015 08:07  
Storytelling volgens William Zinser
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

All your clear and pleasing sentences will fall apart if you don't keep remembering that writing is lineair and sequential, that logic is the glue that holds it together, that tension must be maintained from one sentence to the next and from one paragraph to the next and from one section to the next, and that narrative - good old-fashioned storytelling - what should pull your readers along without their noticing the tug.

William Zinsser

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:03  
Mismanagement volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The ranking of people indicates abdication of management.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:02  
Strategie als simpele regel(s) volgens Sull & Eisenhardt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

[W]hat are the sources of competitive advantage in high-velocity markets? ... The secret ... is strategy as simple rules. ... [R]ecognize the need for a few strategic processes and a few simple rules to guide them through the chaos. (...) In strategy as simple rules ... advantage comes from succesfully seizing fleeting opportunities.

(...)

Rather than picking a position or leveraging a competence, managers should select a few strategic processes. Rather than responding to a complicated world with elaborate stategies, they should craft a handful of simple rules. Rather than avoiding uncertainty, they should jump in.

(...)

The simple rules provide the guidelines within which managers can pursue opportunities. Strategy, then consists of the unique set of strategically significan processes and the handful of simple rules that guide them.

Donald N. Sull & Kathleen M. Eisenhardt

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:00  
Simpele strategie volgens Donald N. Sull & Kathleen M. Eisenhardt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Whent the business landscape was simple, companies could afford to have complex strategie, But now that business is so complex, they need to simplify.

Donald N. Sull & Kathleen M. Eisenhardt

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:45  
Verandermanagement volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The most important figures that one needs for management are unknown or unknowable.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:43  
Strategie volgens Donald N. Sull & Kathleen M. Eisenhardt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Any strategy is more effective if employees have straightforward guidelines for making critical decisions

Donald N. Sull & Kathleen M. Eisenhardt

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:42  
Het grote graaien volgens Peter Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

peter drucker super-corporate chieftains quote

Laatst aangepast op maandag, 20 april 2015 19:10  
(Mis)management by results volgens William E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Certainly we want good results, but management by results is not the way to get good results … work on the causes of results.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 19 april 2015 10:58  
Organiseren volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

build achieving organizations peter drucker

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:09  
Management by demotivation volgens Don Gray
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If managers didn’t demotivate employees, they wouldn’t have to look for ways to motivate them.

Don Gray


Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:32  
Work is a process volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

work process peter drucker

Laatst aangepast op donderdag, 26 maart 2015 20:39  
Management by verspilling volgens William E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The present style of management is the biggest producer of waste, causing huge losses, whose magnitudes can not be evaluated, can not be measured.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 09:27  
Verandermanagement volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Ninety-five per cent of changes made by management today make no improvement.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:35  
Gemeenschapszin volgens Seely Brown
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Communities of practice are groups of people whose interdependent practice binds them into a collective of shared knowledge and common identity. [...] When people work this way, barriers and boundaries between people and what they do are often insubstantial or irrelevant, since a collective endeavor holds people together.

Seely Brown

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:46  
Rijnlands volgens Sheilagh Ogilvie
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Guilds [were] social networks that generated beneficial social capital by sustaining shared norms, punishing violators of these norms, effectively transmitting information, and successfully undertaking collective action.

Sheilagh Ogilvie

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:44  
Leren volgens Patrick Hoverstadt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The purpose of training is to reduce variety, to get a group of people tackling tasks in the same way; so training reduces variety. The purpose of learning is the exact opposite. Learning increases the individual’s capacity to respond to different situations; it increases variety.

Patrick Hoverstadt

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:41  
Systeemdenken met Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

systeem stephen covey system

Meestal is het systeem het probleem en niet de mensen. Als je een slecht systeem oplegt aan goede mensen, krijg je slechte resultaten. De bloemen die je wilt laten groeien, moet je water geven.

Stephen Covey

 

Laatst aangepast op zaterdag, 21 februari 2015 06:52  
Organisaties volgens Peter Senge
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It may seem a bit odd to talk about “who” an organization is, or what an organization “stands for,” but it is not odd if you look at it as a human community. As a community, the organization came into being because there were enough people who cared about something to pursue it together.

Peter Senge

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:28  
Management (3.0) volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

We can only improve worker hapiness when everyone feels responsible for management and learns to manage the system instead of managing each other.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op donderdag, 05 februari 2015 22:19  
Prestatiemanagement volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Before you try to measure someone else's performance, please explain how you measure your own.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:28  
Menselijk management volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Treating employees like adult human beings might be common sense, but it is not common practice.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:26  
Schaalbare organisaties volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Scaling is only dificult when you grow your organization like a tower instead of a city.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op maandag, 08 december 2014 20:51  
Management volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The job of management is not to select the best ideas; it is to create a system that allows for the best ideas to emerge.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:20  
Variatie volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

There will always be variation between people, in output, in service, and in product. What is the variation trying to tell us about a process, and about the people who work in it? Management requires knowledge about interaction of forces. Interaction may reinforce efforts or nullify efforts. Management of people requires knowledge of the effect of the system on the performance of people.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 30 november 2014 19:17  
Waardevolle ideeën volgens Thomas Edison
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The value of an idea lies in the using of it.

Thomas Edison

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:47  
Agile volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The problem is, most companies today are run to minimize risk, not to maximize freedom and speed.
Things are changing so fast, that any thorough, MBA-style business plan is guaranteed to be wrong in some important way.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:36  
Cultuur volgens Tony Hsieh
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Get the culture right and everything else just falls into place.

Tony Hsieh

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:33  
Communicatie volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Communication is as important as decision making, and like decision-making it is something that most leader think they are good at.
They are mostly wrong.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zondag, 19 oktober 2014 15:28  
Innovatie ('business nirvana') volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

eric schmidt innovatie

But remember, the CEO needs to be the CIO (Chief Innovation Officer). Innovation can't be owned or ordained, it needs to be allowed. You can't tell innovative people to be innovative, but you can let them.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zaterdag, 18 oktober 2014 09:31  
Werving & selectie volgens Peter Schutz
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Hire character. Train skill.

Peter Schutz

Laatst aangepast op zaterdag, 06 september 2014 06:44  
Complexiteit volgen Tom Peters & Robert H. Waterman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Veel bedrijven hebben een misplaatst geloof in planning, onvoldoende begrip voor de onsystematische aard van het innovatieproces, een overdreven vertrouwen in grootschaligheid en een volledig gebrek aan inzicht in de werking van georganiseerde chaos en de cumulatieve waarde van veel kleine successen.

Tom Peters, Robert H. Waterman (In Search of Excellence)

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:06  
Hiërarchie volgens Donella H. Meadows
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The original purpose of a hierarchy is always to help its originating subsystems do their jobs better.

Donella H. Meadows

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:03  
Organisatieleren volgens Chris Agryris
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Organisatieleren is het proces van ontdekken en herstellen van fouten in de organisatie.

Chris Argyris

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 18:43  
Efficiënte processen volgens Nicholas Hartman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The most efficient process is the one that you can avoid.

Nicholas Hartman

Laatst aangepast op zondag, 06 juli 2014 07:18  
Slechte softwareontwikkeling volgens Barry Boehm
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Poor management can increase software costs more rapidly than any other factor.

Barry Boehm

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:45  
Prestatiebeoordeling volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Evaluation of performance, merit rating, or annual review… The idea of a merit rating is alluring. the sound of the words captivates the imagination: pay for what you get; get what you pay for; motivate people to do their best, for their own good. The effect is exactly the opposite of what the words promise.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:40  
Meer artikelen...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

An organization's purpose is deduced from its actual behavior, not from its rhetoric or stated goals.

Donella H. Meadows

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 145 gasten online
Artikelen

russell ackoff righter doing wrong things wronger

Banner
Banner

meester adviseur rob bertels gerlof schutte

Meesteradviseur
Handboek voor duurzame groei in je adviesrol
Rob Bertels, Gerlof Schutte

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Toyota Kata Culture
Building Organizational Capability and Mindset through Kata Coaching
Mike Rother & Gerd Aulinger

Bij Bol.com | Managementboek

Bewaren

Banner