• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Kwaliteit
Citaten: kwaliteit
Numerieke nietsnutten volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

People who can’t understand numbers are of limited use. The Gemba where numbers are invisible is bad. However the people who only look for numbers are the worst of all.

Taiichi Ohno

Laatst aangepast op zaterdag, 12 oktober 2019 19:25  
Continu verbeteren met Eli Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The way to improve the performance of an organization is by focusing on local improvements that have a global impact.

Eli Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 13 oktober 2019 11:30  
Constructief falen volgens Kaoru Ishikawa
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Failure is the seed of success.

Kaoru Ishikawa

Tags:
Laatst aangepast op donderdag, 12 september 2019 18:05  
Lean volgens Daniel T. Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is about leading from the ground up, not top-down decision-making.

Daniel T. Jones

Laatst aangepast op woensdag, 11 september 2019 16:13  
Lean werk volgens Geary Rummler
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Functions and jobs represent non-value added cost until they are linked to primary processes that add value to customers.

Geary Rummler

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 08 september 2019 06:10  
Moments of need-model volgens Ben Tiggelaar
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

moments of need

Ben Tiggelaar geeft in zijn zijn column op nrc.nl een mooie samenvatting van het Moment of need-model van Bob Mosher en Conrad Gottfredson:

ben tiggelaar moments of need

.....

Eigenlijk, zeggen Mosher en Gottfredson, zijn er maar vijf momenten waarop mensen echt graag iets willen leren: five moments of need.

Volgens Mosher en Gottfredson willen we leren...

1. Wanneer we voor de eerste keer iets gaan doen (new).

2. Wanneer we meer willen weten over wat we al hebben geleerd (more).

3. Wanneer we gaan toepassen wat we hebben geleerd. Hier hoort ook bij: plannen van wat we gaan doen, opfrissen van wat we misschien vergeten zijn en aanpassen van onze aanpak aan een unieke situatie (apply).

4. Wanneer we oude routines moeten veranderen en nieuwe kennis nodig hebben om ons werk goed te doen (change).

5. Wanneer we tegen problemen aanlopen, wanneer dingen mislukken of anders gaan dan de bedoeling was (solve).

Voor de eerste twee momenten werkt ‘ouderwets’ leren prima. Lekker op cursus of naar een training, dat kan je op gang helpen in je leerproces. Maar vooral voor de momenten drie, vier en vijf, waarbij de nadruk veel meer ligt op doen, is het verstandiger mensen tijdens hun werk te ondersteunen bij het leveren van prestaties: performance support in het jargon van Mosher en Gottfredson. Daarbij moet je denken aan slimme systemen (of vriendelijke mensen) die je de juiste kennis aanreiken als je te maken krijgt met een van de vijf momenten waarop je iets moet leren.

Dit betekent dus: minder vaak grote leertrajecten die gericht zijn op kennis naast je werk, en vaker kleine leeruitstapjes die direct aansluiten bij wat je nu nodig hebt in je werk. Wanneer het tweede ontbreekt, heeft het eerste vaak ook geen zin. Je doet tijdens een seminar weliswaar nuttige kennis op, maar als je ermee aan de slag wilt, is er niets of niemand die je daarbij helpt.

Volgens Mosher en Gottfredson zou ongeveer de helft van wat nu nog wordt onderwezen in cursussen en trainingen, eigenlijk moeten worden ondergebracht in systemen voor performance support.

Bron: Momenten waarop mensen willen leren, Ben Tiggelaar (column 31-08-2019 op nrc.nl)

Laatst aangepast op zaterdag, 31 augustus 2019 06:59  
Continu verbeteren met W.E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality is everyone's responsibility and we never have to stop getting better.

W.E. Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:52  
Lean volgens Daniel Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean practice evolves through carrying line responsibility and through coaching and mentoring the capabilities of employees.

Dan Jones

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 16 juni 2019 06:27  
Continu verbeteren volgens Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

If a process of ongoing improvement is to be effective, we must first of all find — What to Change.

Elilyahu M. Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 13 oktober 2019 11:27  
Lean volgens Dan Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is learnt by solving business problems in their specific context, by developing the capabilities of line managers and their teams to unblock the flow of value creation, with leaders giving clear direction and support.

Dan Jones

Tags:
Laatst aangepast op maandag, 03 juni 2019 18:35  
Klanten volgens Dave McClure
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Klanten zijn niet bezig met jouw oplossing. Ze zijn bezig met hun problemen.

Dave McClure

Laatst aangepast op zaterdag, 11 mei 2019 19:14  
Verspilling volgens Womack & Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Verspilling is iedere menselijke activiteit die wel middelen verbruikt maar geen waarde oplevert.

Jim Womack & Daniel Jones

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 11 mei 2019 19:13  
Aanpassen en voortdurend verbeteren volgens Stanley McChrystal
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Efficiency remains important, but the ability to adapt to complexity and continual change has become an imperative.

Gen Stanley McChrystal

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 13:14  
Voortdurende verbetering als concurrentievoordel volgens Kathi Hanley
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Toyota ziet het permanent kunnen oplossen van problemen en verbeteren van stabiele processen al lang als een van de grote concurrentievoordelen van het bedrijf. Doordat het voltallige personeel de taak heeft om problemen op de werkvloer op te lossen, is de kracht van het intellectuele kapitaal van het bedrijf gigantisch.

Kathi Hanley

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 08:35  
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Kwaliteit bij een product betekent niet per se iets kwalitatiefs hoogwaardigs. Het gaat om voortdurende verbetering van het proces, zodat de consument erop mag vertrouwen dat het product uniform is in kwaliteit en dat hij het voor een lage prijs kan kopen.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 08:32  
Systematische problemen volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 13 januari 2019 08:00  
Continu verbeteren volgens Shigeru Mizuno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality needs to be constantly improved, but it is just as necessary to make sure that quality never deteriorates.

Shigeru Mizuno

Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:47  
Productiviteit volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

You cannot understand the meaning of productivity unless you know what the goal is. Until then, you're just playing a lot of games with numbers and words.

Eliyahu Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 04 november 2018 07:58  
Problemen met problemen volgens Ian Robertson
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

To understand a problem means to mentally represent it in some way, and different people may represent the same problem in different ways depending on their knowledge, expertise and their ability to notice salient elements of a problem.

Ian Robertson

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:36  
Expertise volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

An expert is not someone that gives you the answer, it is someone that asks you the right question.

Eliyahu Goldratt

Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:34  
A3-denken volgens Isao Yoshino
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

A3 thinking requires “passion, commitment, and communication.

Isao Yoshino

Tags:
Laatst aangepast op vrijdag, 02 november 2018 19:32  
Lean volgens Mike Rother
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is the permanent struggle to flow value to one customer.

Mike Rother

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 21 oktober 2018 06:56  
Klantgericht volgens Jeff Bezos
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Determine what your custome need, and work backwards.

Jeff Bezos

Laatst aangepast op vrijdag, 05 oktober 2018 06:30  
Groots verbeteren met Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

When I'm trying to improve a situation, I simply don't see much point wasting time on small problems when I can solve the big ones. Much more return for basically the same effort.

Eliyahu M. Goldratt

Laatst aangepast op woensdag, 03 oktober 2018 16:44  
Probleemoplossing volgens Eli Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Solving problems is hard. Understanding their causes is harder.

Eli Goldratt

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 08 september 2018 06:51  
Continu verbeteren volgens Tom Peters
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Excellent firms don't believe in excellence - only in constant improvement and constant change.

Tom Peters

Laatst aangepast op zondag, 02 september 2018 13:45  
(Mis)management volgens Russell Ackoff
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Managers who don't know how to measure what they want settle for wanting what they can measure.

Russell Ackoff

Laatst aangepast op vrijdag, 13 juli 2018 20:35  
Continu verbeteren met Eli Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Punish people for their improvements and the process of ongoing improvement comes to a grinding halt.

Eli Goldratt

Laatst aangepast op vrijdag, 13 juli 2018 20:33  
Continu verbeteren met Michael Dell
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Anything that can be measured can be improved.

Michael Dell

Laatst aangepast op zaterdag, 16 juni 2018 19:26  
Continu verbetercultuur volgens An Coppens
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

If a learning culture where continuous improvement is core to the work environmen, inviting and accepting feedback is important for the culture to work.

An Coppens

Laatst aangepast op vrijdag, 01 juni 2018 19:22  
Standaarden volgens Frederick W. Taylor
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

You must have standards. We get some of our greatest improvements from the workmen in that way. The workmen, instead of holding back, are eager to make suggestions. When one is adopted it is named after the man who suggested it, and he is given a premium for having developeda new standard. So in that way we get the finest kind of team work, we have true co-operation, and our method ... leads on always to something better than has been known before.

Frederick W. Taylor

Laatst aangepast op dinsdag, 29 mei 2018 18:58  
Kanban volgens Klaus Leopold
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The further to the right of the board a feature is found, the closer you are to having created value.

Klaus Leopold

Laatst aangepast op zondag, 27 mei 2018 18:51  
Waardetoevoeging volgens Donald G. Reinertsen
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

There is more value created with overall alignment than localized excellence.

Donald G. Reinertsen

Laatst aangepast op woensdag, 23 mei 2018 19:12  
Abnormale sandaarden volgens Tracey Richardson
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Standards aren’t meant to constrict you… it’s meant to help see abnormality.

Tracey Richardson

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 07 april 2018 06:23  
Prestatiemanagement volgens Bill - The score will take care of itself - Walsh volgens
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Concentrate on what will produce results rather than on the results, the process rather than the prize.

Bill Walsh

Laatst aangepast op zaterdag, 17 maart 2018 07:02  
Beter presteren volgens Ben Tiggelaar
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

De kortste weg naar beter presteren loopt via de omweg van leren.

Ben Tiggelaar

Laatst aangepast op vrijdag, 16 maart 2018 21:07  
Continu verbeteren volgens Masaaki Imai
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The message of the Kaizen strategy is that not a day should go by without some kind of improvement being made somewhare in the company.

Masaaki Imai

Laatst aangepast op woensdag, 14 maart 2018 08:08  
Standaarden volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Standards should not be forced down from above but rather set by the production workers themselves.

Taiichi Ohno

Laatst aangepast op zaterdag, 10 maart 2018 07:39  
Continu verbeteren met John Hunter
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Continuous Improvement means that we never perceive current success as our final achievement.

John Hunter

Laatst aangepast op maandag, 26 februari 2018 07:30  
Klantgericht volgens Steve Jobs
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need well before they realize it themselves.

Steve Jobs

Tags:
Laatst aangepast op maandag, 26 februari 2018 07:20  
Standaardisatie volgens W.E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Standardization does not mean that we all wear the same color and weave of cloth, eat standard sandwiches, or live in standard rooms with standard furnishings. Homes of infinite variety of design are built with a few types of bricks, and with lumber of standard sizes, and with water and heating pipes and fittings of standard dimensions.

W. Edwards Deming

Tags:
Laatst aangepast op maandag, 26 februari 2018 07:03  
Continu verbeteren met Shigeo Shingo
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

There are four purposes of improvement: easier, better, faster and cheaper. These four goals appear in the order of priority.

Shigeo Shingo

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 17 februari 2018 08:44  
Kwaliteitsmanagement volgens Jack Welch (2)
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Forty percent of every mananager's bonus is tied to his hor her progress on quality results. Quality is the top item on every agenda in every business in this company. For leaders who do not see how critical quality is to our future ... GE is simply not the place to be.

Jack Welch

Laatst aangepast op vrijdag, 09 februari 2018 07:45  
Kwaliteitsmanagement volgens Jack Welch
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

We blew up the old quality organization, because they were off to the side. Now, it's the job of the leader, the job of the manager, the job of the employee - everyone's job is quality.

Jack Welch

Laatst aangepast op vrijdag, 09 februari 2018 07:43  
Continu niet-verbeteren volgens W.E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The people that work in any organization know what they are doing, but they will not by themselves learn a better way.

W.E. Deming

Laatst aangepast op woensdag, 07 februari 2018 21:52  
Continu verbeteren volgens Freddy & Michael Ballé
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Developing knowledge does not happen through training or theory, but by getting people involved in continous improvement.


Freddy & Michael Ballé

Laatst aangepast op vrijdag, 22 december 2017 20:23  
Bouw kwaliteit in met W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

Quality comes not from inspection, but from improvement of the production process.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 04 november 2017 14:33  
Kwaliteit volgens Jack Welch
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

We blew up the old quality organization, because they were off to the side. Now, it's the job of the leader, the job of the manager, the job of the employee - everyone's job is quality.

Jack Welch

Laatst aangepast op vrijdag, 24 november 2017 19:53  
Blije klanten volgens Klaas Koster
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

Bij klantvriendelijkheid heb je een glimlach op je eigen gezicht, bij klantgedrevenheid tover je een glimlach op het gezicht van de klant.

Klaas Koster

Laatst aangepast op zaterdag, 04 november 2017 14:31  
Good practices volgens Larry Maccherone
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

There are no best practices. Only good practices in context.

Larry Maccherone

Laatst aangepast op zaterdag, 04 november 2017 14:19  
Meer artikelen...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

The future belongs to those who prepare for it today.

Malcolm X

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 209 gasten online
Artikelen

data feiten mening william edwards deming

Banner

verkocht daniel pink

Verkocht!
over beinvloeden, overtuigen en verleiden
Daniel H. Pink

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Banner