• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Kwaliteit
Citaten: kwaliteit
Lean leren volgens Andre Plaut
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Learning a new skill is supposed to be hard, but it doesn’t need to be complicated. The difference between the two is the design.

Andre Plaut

Laatst aangepast op vrijdag, 17 september 2021 10:21  
Kwaliteit volgens Tom Peters
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Excellence is not an "aspiration". Excellence is not a "hill to climb". Excellence is the next five minutes - or nothing at all".

Tom Peters

Laatst aangepast op zaterdag, 22 mei 2021 06:40  
Kwaliteit volgens Philip Crosby
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

When you are out of quality, you are out of business.

Philip Crosby

Laatst aangepast op zaterdag, 22 mei 2021 06:36  
Big data vs. little data volgens Karen Martin
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

To gain the insights needed to truly improve business performance, organizations need to nail little data before they set their sights on Big Data.

Karen Martin

Laatst aangepast op maandag, 03 mei 2021 18:40  
Performance support volgens Donald Norman
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The power of the unaided mind is highly overrated. Without external aids, memory, thought and reasoning are all constrained.

Donald Norman

Laatst aangepast op zaterdag, 17 april 2021 18:54  
Verbeteren volgens Toyota
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

kanban just-in-time toyota

To check means to give thought to something.

An improvement activity is completed when the result sought in the initial goal is obtained. If the result cannot be obtained, it is often that the work has been done without much thought given to it. Confirm the result of implementation at the workplace, adjust all those parts inadequately done and confirm the result again. By repeating this process, a good result can be obtained through improvement. When we check things, we do not merely look them over. It must be a process through which we rethink and reflect on our own work.

Bron: Kanban - Just-in-time at Toyota, Japanese Management Association

Tags:
Laatst aangepast op vrijdag, 09 april 2021 06:55  
Technologisch verbeteren volgens Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

goldratt technology limitation

Laatst aangepast op dinsdag, 09 maart 2021 19:24  
Kwaliteits volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality comes not from inspection but from improvement of the process.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 05 februari 2021 19:18  
Ongunstig leerklimaat volgens Seth Godin
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

It turns out that learning isn’t in nearly as much demand as it could be. Our culture and our systems don’t push us to learn. They push us to conform and to consume instead.

Seth Godin

Tags:
Laatst aangepast op woensdag, 30 december 2020 15:11  
Stap-voor-stap verbeteren met Dough Firebaugh
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Doe elke dag iets wat je centimeter voor centimeter dichter bij een betere toekomst brengt.

Doug Firebaugh

Laatst aangepast op woensdag, 30 december 2020 14:45  
Don't blame the people volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

I should estimate that in my experience most troubles and most possibilities for improvement add up to the proportions something like this: 94% belongs to the system (responsibility of management), 6% special.

W. Edwards Deming

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 12 december 2020 20:11  
Problemen oplossen met Ash Maurva
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Love the problem, not your solution.

Ash Maurya

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 12 december 2020 20:09  
Don't blame the people volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 12 december 2020 20:08  
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

In only 6% of the situations where something goes wrong, it can directly be assigned to a person. In the other 94% it is due to the system where this person was acting

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op woensdag, 25 november 2020 06:24  
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

doing your best deming

Laatst aangepast op maandag, 09 november 2020 06:42  
Het belang van een standaard volgens Joseph Juran
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Without a standard there is no logical basis for making a decision or taking action.

Joseph Juran

Laatst aangepast op zondag, 18 oktober 2020 12:00  
Stroomschematische expertise volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Maak een flowchart voor alles wat je doet. Tot dan weet je niet wat je doet, je hebt alleen een job.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op maandag, 28 september 2020 15:48  
Continu verbeteren volgens L. David Marquet
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Be careful with "continuous improvement" as this tends to overdrive the process. Improvement happens in batches, in increments, after studying a stabilized process.

L. David Marquet

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 06 september 2020 10:04  
Dysfunctionele organisaties volgens Peter Scholtes
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

More than 95% of organisations's problems derive from  systems, not from individual workers. Without conscious effort attention to systems, you will focus on people.  People are doing best, but their best efforts cannot compensate for your dysfunctional system.

Peter Scholtes

Laatst aangepast op zaterdag, 15 augustus 2020 10:34  
Kwaliteits(top)management volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality is determined by the top management. It cannot be delegated.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 14:07  
Waardestroomanalyse volgens Daniel Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Value stream analysis is a powerful way of visualizing the potential gains from lean. But building the capabilities to realize these gains has to be built bottom-up, one step at a time.

Daniel Jones

Tags:
Laatst aangepast op donderdag, 19 maart 2020 06:57  
Performance Support volgens Nick Shackleton-Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Delivering learning in the flow of work is much harder than it sounds. What it is not, is breaking your learning content into smaller pieces so that people can more easily access it as they work ('microlearning').

Nick Shackleton-Jones

Laatst aangepast op zaterdag, 20 februari 2021 19:25  
(Tijd)verspilling volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

Verspilde tijd is een van de weinige vormen van verspilling die je niet kunt recyclen.

Taiichi Ohno

Tags:
Laatst aangepast op woensdag, 01 januari 2020 19:25  
Kwaliteit volgens Phil Crosby
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Kwaliteit moet worden veroorzaakt, niet gecontroleerd.

Phil Crosby

Laatst aangepast op woensdag, 08 januari 2020 07:12  
Verbeteren volgens Shigeo Shingo
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

There are four purposes of improvement: easier, better, faster, and cheaper. These four goals appear in the order of priority.

Shigeo Shingo

Laatst aangepast op woensdag, 18 december 2019 10:16  
Numerieke nietsnutten volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

People who can’t understand numbers are of limited use. The Gemba where numbers are invisible is bad. However the people who only look for numbers are the worst of all.

Taiichi Ohno

Laatst aangepast op zaterdag, 12 oktober 2019 19:25  
Continu verbeteren met Eli Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The way to improve the performance of an organization is by focusing on local improvements that have a global impact.

Eli Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 13 oktober 2019 11:30  
Constructief falen volgens Kaoru Ishikawa
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Failure is the seed of success.

Kaoru Ishikawa

Tags:
Laatst aangepast op donderdag, 12 september 2019 18:05  
Lean volgens Daniel T. Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is about leading from the ground up, not top-down decision-making.

Daniel T. Jones

Laatst aangepast op woensdag, 11 september 2019 16:13  
Lean werk volgens Geary Rummler
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Functions and jobs represent non-value added cost until they are linked to primary processes that add value to customers.

Geary Rummler

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 08 september 2019 06:10  
Moments of need-model volgens Ben Tiggelaar
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

moments of need

Ben Tiggelaar geeft in zijn zijn column op nrc.nl een mooie samenvatting van het Moment of need-model van Bob Mosher en Conrad Gottfredson:

ben tiggelaar moments of need

.....

Eigenlijk, zeggen Mosher en Gottfredson, zijn er maar vijf momenten waarop mensen echt graag iets willen leren: five moments of need.

Volgens Mosher en Gottfredson willen we leren...

1. Wanneer we voor de eerste keer iets gaan doen (new).

2. Wanneer we meer willen weten over wat we al hebben geleerd (more).

3. Wanneer we gaan toepassen wat we hebben geleerd. Hier hoort ook bij: plannen van wat we gaan doen, opfrissen van wat we misschien vergeten zijn en aanpassen van onze aanpak aan een unieke situatie (apply).

4. Wanneer we oude routines moeten veranderen en nieuwe kennis nodig hebben om ons werk goed te doen (change).

5. Wanneer we tegen problemen aanlopen, wanneer dingen mislukken of anders gaan dan de bedoeling was (solve).

Voor de eerste twee momenten werkt ‘ouderwets’ leren prima. Lekker op cursus of naar een training, dat kan je op gang helpen in je leerproces. Maar vooral voor de momenten drie, vier en vijf, waarbij de nadruk veel meer ligt op doen, is het verstandiger mensen tijdens hun werk te ondersteunen bij het leveren van prestaties: performance support in het jargon van Mosher en Gottfredson. Daarbij moet je denken aan slimme systemen (of vriendelijke mensen) die je de juiste kennis aanreiken als je te maken krijgt met een van de vijf momenten waarop je iets moet leren.

Dit betekent dus: minder vaak grote leertrajecten die gericht zijn op kennis naast je werk, en vaker kleine leeruitstapjes die direct aansluiten bij wat je nu nodig hebt in je werk. Wanneer het tweede ontbreekt, heeft het eerste vaak ook geen zin. Je doet tijdens een seminar weliswaar nuttige kennis op, maar als je ermee aan de slag wilt, is er niets of niemand die je daarbij helpt.

Volgens Mosher en Gottfredson zou ongeveer de helft van wat nu nog wordt onderwezen in cursussen en trainingen, eigenlijk moeten worden ondergebracht in systemen voor performance support.

Bron: Momenten waarop mensen willen leren, Ben Tiggelaar (column 31-08-2019 op nrc.nl)

Laatst aangepast op zaterdag, 31 augustus 2019 06:59  
Continu verbeteren met W.E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality is everyone's responsibility and we never have to stop getting better.

W.E. Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:52  
Lean volgens Daniel Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean practice evolves through carrying line responsibility and through coaching and mentoring the capabilities of employees.

Dan Jones

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 16 juni 2019 06:27  
Continu verbeteren volgens Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

If a process of ongoing improvement is to be effective, we must first of all find — What to Change.

Elilyahu M. Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 13 oktober 2019 11:27  
Lean volgens Dan Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is learnt by solving business problems in their specific context, by developing the capabilities of line managers and their teams to unblock the flow of value creation, with leaders giving clear direction and support.

Dan Jones

Tags:
Laatst aangepast op maandag, 03 juni 2019 18:35  
Klanten volgens Dave McClure
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Klanten zijn niet bezig met jouw oplossing. Ze zijn bezig met hun problemen.

Dave McClure

Laatst aangepast op zaterdag, 11 mei 2019 19:14  
Verspilling volgens Womack & Jones
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Verspilling is iedere menselijke activiteit die wel middelen verbruikt maar geen waarde oplevert.

Jim Womack & Daniel Jones

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 11 mei 2019 19:13  
Aanpassen en voortdurend verbeteren volgens Stanley McChrystal
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Efficiency remains important, but the ability to adapt to complexity and continual change has become an imperative.

Gen Stanley McChrystal

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 13:14  
Voortdurende verbetering als concurrentievoordel volgens Kathi Hanley
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Toyota ziet het permanent kunnen oplossen van problemen en verbeteren van stabiele processen al lang als een van de grote concurrentievoordelen van het bedrijf. Doordat het voltallige personeel de taak heeft om problemen op de werkvloer op te lossen, is de kracht van het intellectuele kapitaal van het bedrijf gigantisch.

Kathi Hanley

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 08:35  
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Kwaliteit bij een product betekent niet per se iets kwalitatiefs hoogwaardigs. Het gaat om voortdurende verbetering van het proces, zodat de consument erop mag vertrouwen dat het product uniform is in kwaliteit en dat hij het voor een lage prijs kan kopen.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 26 januari 2019 08:32  
Systematische problemen volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

The system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 13 januari 2019 08:00  
Continu verbeteren volgens Shigeru Mizuno
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality needs to be constantly improved, but it is just as necessary to make sure that quality never deteriorates.

Shigeru Mizuno

Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:47  
Productiviteit volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

You cannot understand the meaning of productivity unless you know what the goal is. Until then, you're just playing a lot of games with numbers and words.

Eliyahu Goldratt

Laatst aangepast op zondag, 04 november 2018 07:58  
Problemen met problemen volgens Ian Robertson
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

To understand a problem means to mentally represent it in some way, and different people may represent the same problem in different ways depending on their knowledge, expertise and their ability to notice salient elements of a problem.

Ian Robertson

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:36  
Expertise volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

An expert is not someone that gives you the answer, it is someone that asks you the right question.

Eliyahu Goldratt

Laatst aangepast op zaterdag, 03 november 2018 08:34  
A3-denken volgens Isao Yoshino
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

A3 thinking requires “passion, commitment, and communication.

Isao Yoshino

Tags:
Laatst aangepast op vrijdag, 02 november 2018 19:32  
Lean volgens Mike Rother
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Lean is the permanent struggle to flow value to one customer.

Mike Rother

Tags:
Laatst aangepast op zondag, 21 oktober 2018 06:56  
Klantgericht volgens Jeff Bezos
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Determine what your custome need, and work backwards.

Jeff Bezos

Laatst aangepast op vrijdag, 05 oktober 2018 06:30  
Groots verbeteren met Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

When I'm trying to improve a situation, I simply don't see much point wasting time on small problems when I can solve the big ones. Much more return for basically the same effort.

Eliyahu M. Goldratt

Laatst aangepast op woensdag, 03 oktober 2018 16:44  
Probleemoplossing volgens Eli Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Solving problems is hard. Understanding their causes is harder.

Eli Goldratt

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 08 september 2018 06:51  
Meer artikelen...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

 

Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.

Lou Holtz

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 153 gasten online
Artikelen

lean stuff jim womack

Banner
Banner

framing hans de bruijn

Framing
Het spel met taal in de politiek
Hans de Bruijn

Bij Bol.com | Managementboek | Amazon.nl

Lean boekentips

Banner