You only need to know the direction, not the destination.
The direction is enough to make the next choice.
James Clear
Verbeterkata volgens James Clear
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
feb 16 2022 You only need to know the direction, not the destination. James Clear Tags:
Probleemoplossing met H.L. Mencken
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
feb 15 2022 Explanations exist; they have existed for all time; there is always a well-known solution to every human problem — neat, plausible, and wrong. Tags:
Kwaliteitsverbetering volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 28 2021
Continu verbeteren volgens Winston Churchill
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 21 2021
Six Sigma volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 20 2021
Lean leren volgens Andre Plaut
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 26 2021 Learning a new skill is supposed to be hard, but it doesn’t need to be complicated. The difference between the two is the design.
Kwaliteit volgens Tom Peters
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 26 2021 Excellence is not an "aspiration". Excellence is not a "hill to climb". Excellence is the next five minutes - or nothing at all".
Kwaliteit volgens Philip Crosby
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 22 2021
Big data vs. little data volgens Karen Martin
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 03 2021 To gain the insights needed to truly improve business performance, organizations need to nail little data before they set their sights on Big Data. Tags:
Performance support volgens Donald Norman
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 26 2021 The power of the unaided mind is highly overrated. Without external aids, memory, thought and reasoning are all constrained.
Verbeteren volgens Toyota
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 09 2021 To check means to give thought to something. Tags:
Technologisch verbeteren volgens Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 09 2021 Tags:
Kwaliteits volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
feb 06 2021 Quality comes not from inspection but from improvement of the process.
Ongunstig leerklimaat volgens Seth Godin
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 22 2021 It turns out that learning isn’t in nearly as much demand as it could be. Our culture and our systems don’t push us to learn. They push us to conform and to consume instead. Tags:
Stap-voor-stap verbeteren met Dough Firebaugh
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 15 2021 Doe elke dag iets wat je centimeter voor centimeter dichter bij een betere toekomst brengt. Tags:
Don't blame the people volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 23 2020 I should estimate that in my experience most troubles and most possibilities for improvement add up to the proportions something like this: 94% belongs to the system (responsibility of management), 6% special. Tags:
Problemen oplossen met Ash Maurva
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 20 2020
Don't blame the people volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 19 2020 The system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 25 2020 In only 6% of the situations where something goes wrong, it can directly be assigned to a person. In the other 94% it is due to the system where this person was acting
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 09 2020
Het belang van een standaard volgens Joseph Juran
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 23 2020 Without a standard there is no logical basis for making a decision or taking action.
Stroomschematische expertise volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 23 2020 Maak een flowchart voor alles wat je doet. Tot dan weet je niet wat je doet, je hebt alleen een job. W. Edwards Deming Tags:
Continu verbeteren volgens L. David Marquet
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 07 2020 Be careful with "continuous improvement" as this tends to overdrive the process. Improvement happens in batches, in increments, after studying a stabilized process. Tags:
Dysfunctionele organisaties volgens Peter Scholtes
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 26 2020 More than 95% of organisations's problems derive from systems, not from individual workers. Without conscious effort attention to systems, you will focus on people. People are doing best, but their best efforts cannot compensate for your dysfunctional system. Tags:
Kwaliteits(top)management volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 28 2020 Quality is determined by the top management. It cannot be delegated. Tags:
Waardestroomanalyse volgens Daniel Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 22 2020 Value stream analysis is a powerful way of visualizing the potential gains from lean. But building the capabilities to realize these gains has to be built bottom-up, one step at a time. Tags:
Performance Support volgens Nick Shackleton-Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 10 2020 Delivering learning in the flow of work is much harder than it sounds. What it is not, is breaking your learning content into smaller pieces so that people can more easily access it as they work ('microlearning').
(Tijd)verspilling volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 10 2020 Verspilde tijd is een van de weinige vormen van verspilling die je niet kunt recyclen. Tags:
Kwaliteit volgens Phil Crosby
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 08 2020
Verbeteren volgens Shigeo Shingo
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 19 2019
There are four purposes of improvement: easier, better, faster, and cheaper. These four goals appear in the order of priority. Shigeo Shingo
Numerieke nietsnutten volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 14 2019 People who can’t understand numbers are of limited use. The Gemba where numbers are invisible is bad. However the people who only look for numbers are the worst of all. Tags:
Continu verbeteren met Eli Goldratt
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 12 2019 The way to improve the performance of an organization is by focusing on local improvements that have a global impact. Tags:
Constructief falen volgens Kaoru Ishikawa
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 15 2019
Lean volgens Daniel T. Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 11 2019 Lean is about leading from the ground up, not top-down decision-making.
Lean werk volgens Geary Rummler
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 09 2019 Functions and jobs represent non-value added cost until they are linked to primary processes that add value to customers. Geary Rummler Tags:
Moments of need-model volgens Ben Tiggelaar
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 31 2019 Ben Tiggelaar geeft in zijn zijn column op nrc.nl een mooie samenvatting van het Moment of need-model van Bob Mosher en Conrad Gottfredson: ..... Eigenlijk, zeggen Mosher en Gottfredson, zijn er maar vijf momenten waarop mensen echt graag iets willen leren: five moments of need. Volgens Mosher en Gottfredson willen we leren... 1. Wanneer we voor de eerste keer iets gaan doen (new). 2. Wanneer we meer willen weten over wat we al hebben geleerd (more). 3. Wanneer we gaan toepassen wat we hebben geleerd. Hier hoort ook bij: plannen van wat we gaan doen, opfrissen van wat we misschien vergeten zijn en aanpassen van onze aanpak aan een unieke situatie (apply). 4. Wanneer we oude routines moeten veranderen en nieuwe kennis nodig hebben om ons werk goed te doen (change). 5. Wanneer we tegen problemen aanlopen, wanneer dingen mislukken of anders gaan dan de bedoeling was (solve). Voor de eerste twee momenten werkt ‘ouderwets’ leren prima. Lekker op cursus of naar een training, dat kan je op gang helpen in je leerproces. Maar vooral voor de momenten drie, vier en vijf, waarbij de nadruk veel meer ligt op doen, is het verstandiger mensen tijdens hun werk te ondersteunen bij het leveren van prestaties: performance support in het jargon van Mosher en Gottfredson. Daarbij moet je denken aan slimme systemen (of vriendelijke mensen) die je de juiste kennis aanreiken als je te maken krijgt met een van de vijf momenten waarop je iets moet leren. Dit betekent dus: minder vaak grote leertrajecten die gericht zijn op kennis naast je werk, en vaker kleine leeruitstapjes die direct aansluiten bij wat je nu nodig hebt in je werk. Wanneer het tweede ontbreekt, heeft het eerste vaak ook geen zin. Je doet tijdens een seminar weliswaar nuttige kennis op, maar als je ermee aan de slag wilt, is er niets of niemand die je daarbij helpt. Volgens Mosher en Gottfredson zou ongeveer de helft van wat nu nog wordt onderwezen in cursussen en trainingen, eigenlijk moeten worden ondergebracht in systemen voor performance support. Bron: Momenten waarop mensen willen leren, Ben Tiggelaar (column 31-08-2019 op nrc.nl) Tags:
Continu verbeteren met W.E. Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 27 2019 Quality is everyone's responsibility and we never have to stop getting better.
Lean volgens Daniel Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 13 2019 Lean practice evolves through carrying line responsibility and through coaching and mentoring the capabilities of employees. Tags:
Continu verbeteren volgens Eliyahu M. Goldratt
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 07 2019 If a process of ongoing improvement is to be effective, we must first of all find — What to Change. Tags:
Lean volgens Dan Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 03 2019 Lean is learnt by solving business problems in their specific context, by developing the capabilities of line managers and their teams to unblock the flow of value creation, with leaders giving clear direction and support. Tags:
Klanten volgens Dave McClure
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 15 2019 Klanten zijn niet bezig met jouw oplossing. Ze zijn bezig met hun problemen. Tags:
Verspilling volgens Womack & Jones
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 13 2019 Verspilling is iedere menselijke activiteit die wel middelen verbruikt maar geen waarde oplevert. Tags:
Aanpassen en voortdurend verbeteren volgens Stanley McChrystal
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 30 2019 Efficiency remains important, but the ability to adapt to complexity and continual change has become an imperative. Gen Stanley McChrystal Tags:
Voortdurende verbetering als concurrentievoordel volgens Kathi Hanley
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 27 2019 Toyota ziet het permanent kunnen oplossen van problemen en verbeteren van stabiele processen al lang als een van de grote concurrentievoordelen van het bedrijf. Doordat het voltallige personeel de taak heeft om problemen op de werkvloer op te lossen, is de kracht van het intellectuele kapitaal van het bedrijf gigantisch.
Kwaliteit volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 26 2019 Kwaliteit bij een product betekent niet per se iets kwalitatiefs hoogwaardigs. Het gaat om voortdurende verbetering van het proces, zodat de consument erop mag vertrouwen dat het product uniform is in kwaliteit en dat hij het voor een lage prijs kan kopen.
Systematische problemen volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 13 2019
The system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance. W. Edwards Deming
Continu verbeteren volgens Shigeru Mizuno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 28 2018 Quality needs to be constantly improved, but it is just as necessary to make sure that quality never deteriorates.
Productiviteit volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 21 2018 You cannot understand the meaning of productivity unless you know what the goal is. Until then, you're just playing a lot of games with numbers and words. Tags:
Problemen met problemen volgens Ian Robertson
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 18 2018 To understand a problem means to mentally represent it in some way, and different people may represent the same problem in different ways depending on their knowledge, expertise and their ability to notice salient elements of a problem. Tags:
Expertise volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 15 2018 An expert is not someone that gives you the answer, it is someone that asks you the right question. Tags: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Everyone who has ever taken a shower has had an idea. It's the person who gets out of the shower, dries off, and does something about it that Nolan Bushnell (oprichter van Atari) |
Do Less, Get More Bij Bol.com | Managementboek |