It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts.
Daniel Quinn
Verbeteren volgens Daniel Quinn
Gepubliceerd in
Citaten: management
mei 17 2014 It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts. Tags:
Gekooide mensen volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in
Citaten: management
mei 16 2014 Als mensen zich als dieren in een kooi gedragen, ligt het aan de kooi en niet aan de mensen. Ricardo Semler Tags:
Management volgens Yves Morieux
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 28 2014 This is your battle, business leaders. The real battle is not against competitors. This is rubbish, very abstract. When do we meet competitors to fight them? The real battle is against ourselves, against our bureaucracy, our complicatedness. Only you can fight, can do it. Yves Morieux Tags:
Organiseren volgens Winnie the Pooh
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 23 2014 Organization is what you do before you do something, so that when you do it, it's not all mixed up. A. A. Milne Tags:
Emotional blueprinting volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 22 2014 Greatness is above all else, a state of mind. You need to believe in your potential and power before you can bring them to life. You need to feel like you are extraordinary before you can become extraordinary. I call this "emotional blueprinting." To see spectacular results in your external life, you have to emotionally--viscerally--create a blueprint of your vision within your inner life. Tags:
Doelgericht leven volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 18 2014 Either you set your goals and, in doing so, have your life governed by choice or you do nothing and have your life governed by chance. Tags:
Omdenken met E.F. Schumacher
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 17 2014 It might be said that it is the ideal of the employer to have production without employees and the ideal of the employee is to have income without work. E. F. Schumacher Tags:
Veranderen volgens Paul Allaire
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 15 2014 If you talk about change but don’t change the reward and recognition system, nothing changes. Paul Allaire Tags:
Ware moed volgens Remy Montalee
Gepubliceerd in
Citaten: management
apr 14 2014 Ware moed is niet geen angst te hebben, maar zijn angst te overwinnen. Remy Montalee Tags:
Problemen volgens Colin Powell
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 30 2014 If people no longer bring a leader their problems, they either think you can't solve it, or that you don't care. Colin Powell Tags:
Veranderen volgens Brian Tracy
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 27 2014 Goals allow you to control the direction of change in your favor. Brian Tracy
Armzalige organisaties volgens Henry Ford
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 25 2014 Een onderneming die niets anders voortbrengt dan geld is een armzalig soort organisatie. Tags:
Succes volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 24 2014 The secret of success is not to foresee the future. But to build an organization that is able to prosper in any of the foreseeable future. Tags:
Effectieve teams volgens Marijke Lingsma
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 21 2014 In het verhaal van een team zit niet de oplossing, anders hadden ze hun probleem al opgelost. In hun verhaal zit wel de clou hoe ze zich klemzetten en daardoor het probleem in stand houden. Tags:
Management volgens Edgar Schein
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 14 2014 De effectiviteit van managers in de toekomst zal afhangen van hun vermogen om hulp te bieden aan hun superieuren, en hulp te vragen aan hun ondergeschikten. Edgar Schein Tags:
Risicovolle vooruitgang volgens Frederick B. Wilcox
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 22 2014 Progress always involves risks. You can’t steal second base and keep your foot on first. Frederick B Wilcox Tags:
Succesvol implementeren volgens Henry Mintzberg
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 11 2014 Bijna iedere implementatiefout is het gevolg van de disconnectie tussen de formulering en de implementatie. Tags:
Concurrerend leren volgens Peter Senge
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 10 2014 In the long run, the only sustainable source of competitive edge is your organisation's ability to learn faster than its competitors. Peter Senge
Veranderen volgens Jack Welch
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 09 2014 If the rate of change on the outside exceeds the rate of change on the inside, the end is near. Jack Welch
Organisaties volgens Dee Hock
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 08 2014 Alle organisaties zijn slechts conceptuele uitvoeringsvormen van een zeer oud, heel eenvoudig idee: de idee van gemeenschap. Ze kunnen niet meer of minder zijn dan de som van de overtuigingen van tot hen aangetrokken mensen. Van hun karakter, uitspraken, handelingen en inspanningen. Dee Hock Tags:
Managementmodes volgens Jean de la Rivière
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 02 2014 Er is bijna niets dat zo snel verandert als de moderne managementthorieën. En bijna niets is zo ironisch als de ongelooflijke ernst waarmee ze aan de man worden gebracht. Tags:
Omdenken volgens Theodore Levitt
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 05 2014 The railroads are in trouble today ... because they assumed themselves to be in the railroad business rather than in the transportation business. The reason they defined their industry wrong was because they were railroad-oriented instead of transportation-oriented; they were product-oriented instead of customer-oriented. Theodore Levitt
Requirements volgens Karl Wiegers
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 04 2014 If you call it requirements *gathering*, you're doing it wrong. Requirements are *developed*, and testing is part of that. Karl Wiegers
Plannen volgens Jim Highsmith
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 02 2014 When we 'plan', we expect the actual project result to conform to that plan, and then deviations become team mistakes or sign of the team’s failure to work enough. When we 'speculate', we take the opposite perspective – it’s the plan we suspect was wrong. The plan, or speculation, is a piece of information, but it is only one piece that we will examine to determine our course of action in the next iteration. Jim Highsmith Tags:
Leven volgens Nelson Mandela
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 26 2013 What counts in life is not the mere fact that we have live. It is what difference we have made to the lives of others that will determine the significance of the life we lead. Tags:
Cultuurverandering volgens John Seddon
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 18 2013 Attempting to change an organization’s culture is a folly, it always fails. Peoples’ behavior (the culture) is a product of the system; when you change the system peoples’ behavior changes. Tags:
Professioneel omdenken volgens James A. Lovell
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 11 2013 Be thankful for problems. If they were less difficult, someone with less ability might have your job. James A. Lovell
Ondernemen volgens Ronald Coase
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 03 2013 Companies exist to organize work better than either customers can do by themselves or markets can do it for them. Ronald Coase Tags:
Paardenmiddelmatig management volgens Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 01 2013
Continue veranderen volgens Robert Simons
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 30 2013 Today's successes will be tommorow's old news. The question is not if, but when. Robert Simons Tags:
Strategische concurrentie nadelen volgens Jeff Jarvis
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 29 2013
Efficiency volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 24 2013
Klantgericht volgens Jeff Bezos
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 23 2013 We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better. Tags:
Werken volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 22 2013 Why not make the work easier and more interesting so that people do not have to sweat? The Toyota style is not to create results by working hard. It is a system that says there is no limit to people’s creativity. People don’t go to Toyota to 'work' they go there to think. Taiichi Ohno Tags:
Klantgericht volgens Michael LeBoeuf
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 19 2013 Every company’s greatest assets are its customers, because without customers there is no company.
Duurzaam klantgericht volgens Robert Half
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 09 2013
Marketing volgens Walt Disney
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 04 2013 Do what you do so well that they will want to see it again and bring their friends. Walt Disney
De klant als baas volgens Sam Walton
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 03 2013 There is only one boss: the customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else. Sam Walton Tags:
Management volgens Tom Flick
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 01 2013 Management is about avoiding hazards. Leadership is about creating opportunities. Tom Flick
Lean leiderschap volgens Fujio Cho (1)
Gepubliceerd in
Citaten: management
okt 13 2013
Big data volgens Nassim Taleb
Gepubliceerd in
Citaten: management
okt 05 2013 I am not saying here that there is no information in big data. There is plenty of information. The problem — the central issue — is that the needle comes in an increasingly larger haystack. Tags:
Transformatie volgens Andrew Grove
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 09 2013 A corporation is a living organism; it has to continue to shed its skin. Methods have to change. Focus has to change. Values have to change. The sum total of those changes is transformation. Andrew Grove Tags:
Excellente ondernemingen volgens Tom Peters
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 03 2013 Excellente ondernemingen geloven niet in voortreffelijkheid, maar alleen in constante verbetering en constante verandering. Tom Peters Tags:
Disruptieve procesverbetering volgens W.E. Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 02 2013 Adjustment of a process that is in statistical control, initiated on appearance of a fault item or a mistake, as it arose from an obvious immediate cause, will only create more trouble, not less. William Edwards Deming Tags:
Onzichtbare kwaliteit volgens Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 29 2013 One gets a good rating for fighting a fire. The result is visible; can be quantified. If you do it right the first time, you are invisible. You satisfied the requirements. That is your job. Mess it up, and correct is later, you become a hero. William Edwards Deming Tags:
Winnen volgens Sun Tsu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 28 2013
Focus volgens Edward de Bono
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 27 2013
Verbindende verschillen volgens Desmond Tutu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 22 2013 Differences are not intended to separate, to alienate. We are different precisely in order to realize our need of one another. Desmond Tutu Tags:
Op koers met Kaplan & Norton
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 20 2013 Je weet niet of je op koers ligt als je geen bestemming hebt bepaald. Robert Kaplan & David Norton Tags:
Procesdenken volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 19 2013 Als je niet vanuit processen denkt, zijn de meeste inspanningen om je bedrijf te verbeteren ongeveer even belangrijk als het hergroeperen van de dekstoelen op de Titanic. Michael Hammer Tags: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
When I came home I expected a surprise and there was no surprise for me, so of course I was surprised. Ludwig Wittgenstein
|
De Trainingsachtbaan Bij Bol.com | Managementboek
|
Toyota Kata Culture Bij Bol.com | Managementboek |