Your most unhappy customers are your greatest source of learning.
Bill Gates
Leren van klanten volgens Bill Gates
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 13 2014 Your most unhappy customers are your greatest source of learning. Bill Gates
Stromende waarde volgens Jeff Liker
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 29 2014 What we’re looking for is flowing value to customers, not making people work harder. Jeff Liker
Waanzinnige herhaling volgens Albert Einstein
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 28 2014
Continue verbeteren met Tim Duncan
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 06 2014 Good, better, best. Never let it rest. Tags:
Omdenken met Thomas Edison
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 24 2014
Kwaliteit volgens Robert M. Pirsig
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 23 2014
Materiedeskundig volgens P.J. Plauger
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 16 2014 My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what’s really going on to be scared. Tags:
Efficiënte processen volgens Nicholas Hartman
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 13 2014
Ondankbare testwerk
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 30 2014
Duivels duol: tijd + kwaliteit
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 29 2014 The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of meeting the schedule has been forgotten.
Werkverschaffend programmeren volgens David Parnas
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 28 2014 One bad programmer can easily create two new jobs a year.
Verbetermanagement volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 29 2014
Grondig management volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 26 2014
Verbeteren volgens Peter Scholtes
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 16 2014 Improvement efforts should focus on systems, processes, and methods, not on individual workers. Those efforts that focus on improving the attentiveness, carefulness, speed, etc., of individual workers — without changing the systems, processes, and methods — constitute a low-yield strategy with negligible short-term results
Softwareontwikkeling volgens Barry Boehm
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 10 2014 Fix specification errors early. To fix later, they will cost:
Weten wat je wilt volgens Gerald M. Weinberg
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 09 2014 In spite of appearances, people seldom know what they want until you give them what they ask for.
Programmeren volgens Gerald M. Weinberg
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 09 2014 If builders built buildings the way programmers write programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization.
Continu verbeteren volgens Thomas Edison
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 21 2014
Automatiseren volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 20 2014
Kwaliteit volgens Philip Crosby
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 13 2014 Quality is the result of a carefully constructed cultural environment. It has to be the fabric of the organization, not part of the fabric. Phillip Crosby Tags:
Kwaliteit volgens Peter Drucker
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 05 2014 Quality in a product or service is not what the supplier puts in. It is what the customer gets out and is willing to pay for. A product is not quality because it is hard to make and costs a lot of money, as manufacturers typically believe. This is incompetence. Customers pay only for what is of use to them and gives them value. Nothing else constitutes quality. Peter Drucker Tags:
Continu verbeteren volgens Joseph Juran
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 04 2014 What I want to do has no end, since I am on the endless frontier of a branch of knowledge. I can go on as long as the years are granted to me.
Doelgericht actief volgens Joseph Juran
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 29 2014 Without a standard there is no logical basis for making a decision or taking action. Tags:
Top-down kwaliteitsmanagement volgens Juran
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 26 2014 It is most important that top management be quality-minded. In the absence of sincere manifestation of interest at the top, little will happen below. Tags:
Verspilling volgens Shigeo Shingo
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 27 2014 When you buy bananas all you want is the fruit not the skin, but ou also have to pay for the skin also. It is a waste. And you the customer should not have to pay for the waste.
Problemen oplossen volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 11 2014 If a problem is left unsolved and the supervisor in uninformed, neither kaizen nor cost reduction can be applied. When there is trouble, stopping the machine means also identifying the problem. Once the problem is clear, kaizen becomes possible.
Lean volgens Masaaki Imai
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 16 2013
Gemba volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 24 2013 When you are out observing on the gemba, do something to help them. If you do, people will come to expect that you can help them and will look forward to seeing you again on the gemba. Tags:
Klantgericht volgens Roy H. Williams
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 21 2013 The first step in exceeding your customer’s expectations is to know those expectations. Tags:
Kwaliteit volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 20 2013
Verspilling volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 18 2013 The more inventory a company has, ... the less likely they will have what they need. Tags:
Kwaliteit volgens Kaoru Ishikawa
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 17 2013 The ideas of control and improvement are often confused with one another. This is because quality control and quality improvement are inseparable. Tags:
Kaizen volgens Masaaki Imai (2)
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 10 2013 Kaizen is about changing the way things are. If you assume that things are all right the way they are, you can't do Kaizen. So change something! Tags:
Continu verbeteren volgens Masaaki Imai
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 08 2013 The Kaizen Philosophy assumes that our way of life -- be it our working life, our social life, or our home life -- deserves to be constantly improved. Tags:
Filevrij een stapje extra volgens Roger Staubach
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 07 2013
Klanttevredenheid volgens Horst Schulz
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 06 2013 Unless you have 100% customer satisfaction, you must improve. Horst Schulz
Kaizen volgens Masaaki Imai
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 05 2013 Kaizen is like a hotbed that nurtures small and ongoing changes, while innovation is like magma that appears in abrupt eruptions from time to time. Masaaki Imai
Waarde toevoegen volgens James P. Womack
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 09 2013 The purpose of any activity must be to provide value to someone else. That is the justification for a human organization. Whether it's a government or a school, or a company. James P. Womack
Verbeteren volgens Kaoru Ishikawa
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 04 2013 Er kan geen controle of verbetering plaatsvinden als je niet over de feiten en accurate gegevens over de werkvloer beschikt. Het is de taak van het middenmanagement en de managers hieronder om ervoor te zorgen dat hun gegevens accuraat zijn zodat het bedrijf de werkelijke feiten kent.
Kwaliteit volgens Steve Jobs
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 08 2013 Quality is more important than quantity. One home run is much better than two doubles. Steve Jobs Tags:
Architectuur volgens Augustus Welby Pugin
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 17 2013 There should be no features about a building which are not necessary for convenience, construction, or propriety. Augustus Welby Pugin
Kwaliteit volgens Charlie Chaplin
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 26 2013 That’s what all we are: amateurs. We don’t live long enough to be anything else. Charlie Chaplin
Vakmanschap volgens Paula Scherrr
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 25 2013 It took me a few seconds to draw it, but it took me 34 years to learn how to draw it in a few seconds. Paula Scher
Ontwerpen volgens Victor Papanek
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 18 2013
Kwaliteit volgens Michael Hammer en James Champy
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 27 2013
Excelleren volgens Perry Paxton
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 12 2013 Excellence is in the details. Give attention to the details and excellence will come. Perry Paxton Tags:
Kwaliteit volgens Jan Carlzon
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 25 2013
Kwaliteit volgens Tom Peters
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 24 2013 Self-generated quality control is more effective than inspector-generated quality control. Tom Peters
Ontwerpen volgens Steve Jobs (3)
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 28 2012 Unfortunately, that’s too rare a commodity. A lot of people in our industry haven’t had very diverse experiences. So they don’t have enough dots to connect, and they end up with very linear solutions without a broad perspective on the problem. The broader one’s understanding of the human experience, the better design we will have. Steve Jobs Tags:
De kunst van het verbergen volgens Jonathan Ives
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 23 2012 We try to solve very complicated problems without letting people know how complicated the problem was. That's the appropriate thing. Jonathan Ives Tags: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Perfection is not attainable, but if we chase perfection we can catch excellence. Vince Lombardi |
Meesteradviseur Bij Bol.com | Managementboek |
Dagstarts en Hoshin Kanri Bij Bol.com | Managementboek |