• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
(Mis)management volgens John Seddon
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Our 'normal' ideas about the design and management of work are seriously flawed.

John Seddon

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 14:05  
Steady work (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

steady work karen gaudet emily adams

Steady Work (boekentip)
Karen Gaudet & Emily Adams

Bij Bol.com

 

Laatst aangepast op zaterdag, 25 april 2020 19:16  
First principles of instruction (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

first principles instruction david merrill

First Principles of Instruction
Identifying and Designing Effective, Efficient, and Engaging Instruction
M. David Merrill

Bij Bol.com


 

Laatst aangepast op zaterdag, 25 april 2020 08:31  
7 stappen naar succes volgens John C. Maxwell
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

7 cognitieve activiteiten

Volgens John C. Maxwell zijn er zeven stappen naar succes:

1. Make a commitment to grow daily

2. Value the process more than events.

3. Don't wait for inspiration

4. Be willing to sacrifice pleasure for opportunity

5. Dream big

6. Plan your priorities

7. Give up to go up

Bron: Seven steps to success, John C. Maxwell

 

 

 

Laatst aangepast op zondag, 12 april 2020 16:10  
Omdenken met Mike Elias
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Don’t attribute to stupidity what can be explained by incentives.

Mike Elias

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 14:04  
Belangrijke onderwijskundige begrippen - Kenobject
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

bob belangrijke onderwijskundige begrippen

leren learn

Kenobject

Definitie

Persoon, voorwerp of verschijnsel in de realiteit waaromtrent je kennis hebt of wil verkrijgen.

interleaving afwisseling

Kenobject of kennisobject is een samentrekking van object van kennis, en duidt op de persoon, het voorwerp of het verschijnsel in de realiteit, waarnaar de kennis verwijst.

(...)

Het kenobject van een vakdiscipline heeft de bijzondere betekenis van het geheel van onderwerpen in de realiteit, die in de vakdiscipline besproken worden. Het kenobject van een vakdiscipline kan ... gesplitst worden in elementen en relaties, en kan hiërarchisch gerangschikt worden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kenobject

 

Laatst aangepast op maandag, 04 mei 2020 11:20  
Belangrijke onderwijskundige begrippen - Gamificatie (Gamification)
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

bob belangrijke onderwijskundige begrippen

leren learn

Kenobject

Definitie

Gebruiken van gamedenken, gametechnieken en spelelementen in een niet-game omgeving. Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen, betrokkenheid te creëren en kennis over te dragen.

Zie ook:

Alias: ...

gamification spel gamificatie

Gamification

Het toepassen van game-design denken in een non-game context met als doel gebruikers te betrekken, gedrag te veranderen, of complexe situaties te vergemakkelijken

Bron: Maarten Molenaar (geciteerd in: Opleiding Onderwijskundig E-learning Ontwerper van Marcel de Leeuwe - dag 4)

gamification spel gamificatie

Onder gamification of gamificatie verstaat men het gebruik van speltypische technieken en elementen in een omgeving zonder spelcontext.

Onder Gamificatie (Engels: gamification) verstaat men het aanwenden van spelprincipes en speeltechnieken in een niet-spelcontext (zoals navigatie-apps, sociale media en in wetenschappelijk onderzoek) om menselijk gedrag op een positieve wijze te sturen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gamificatie

gamification spel gamificatie

Wat is gamification?


Gamification is het toepassen van gamedenken en gametechnieken in niet-game omgevingen. Bij gamification gebruik je spelelementen om gebruikers te motiveren en hun ervaring te verrijken.

https://www.marketingfacts.nl/berichten/wat-is-gamification-nou-eigenlijk


Bij het begrip ‘gamification’ kan al snel worden gedacht aan het ‘spelen van games’. In de context van het onderwijs, oftewel leren, kan het zodoende snel worden gezien als ‘serious gaming’. Het laatstgenoemde wordt in de literatuur omschreven als: “a carefull and considered application of game thinking to solve problems and encouraging learning and using all the elements of games that are appropiate.” (Kapp, 2012). Oftewel: het gebruik van spellen om mensen doelgericht kennis en vaardigheden aan te leren. (Zicherman, 2011).

Bron: https://www.vernieuwenderwijs.nl/wat-is-gamification/

 

gamification spel gamificatie

Wat is gamification?


Gamification is het gebruiken van gamedenken, gametechnieken en spelelementen in een niet-game omgeving. Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen, betrokkenheid te creëren en kennis over te dragen.


Bron: https://www.mediawijsheid.nl/veelgestelde-vraag/wat-is-gamification/

Laatst aangepast op maandag, 04 mei 2020 11:20  
Systeemdenken met W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: systeemdenken
E-mail Afdrukken

citaat

If everyone did their best, 95% of problems would remain.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 14:02  
Instructional story design (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

instructional story design rance greene

Instructional Story Design
Develop Stories That Train
Rance Greene

Bij Bol.com

 

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 15:05  
Omdenken met Matt Pirkowski
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

As Socrates showed us, there exist few quicker ways to make enemies than to ask the right questions of those vested in the wrong answers.

Matt Pirkowski

Laatst aangepast op zaterdag, 11 april 2020 14:01  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside of them – a desire, a dream, a vision. They have last-minute stamina, they have to be a little faster, they have to have the skill, and the will. But the will must be stronger than the skill.

Muhammad Ali

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 113 gasten online
Artikelen

standaard standards taiichi ohno

Banner

great work performers work less achieve more morten hansen

Great at Work
How Top Performers Work Less and Achieve More
Morten Hansen

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Dagstarts en Hoshin Kanri
Continu Leren en Verbeteren in de juiste richting met Dagstarts en Hoshin Kanri
Bert Teeuwen

Bij Bol.com | Managementboek

Banner