Beating The System
Using Creativity To Outsmart Bureaucracies Using Creativity to Outsmart Bureaucracies
Russell L. Ackoff & Sheldon Rovin
Bij Bol.com
Beating the system (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
dec 04 2020 Beating The System Bij Bol.com
Bittere berusting volgens Herodotus
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
dec 04 2020 Of all men’s miseries the bitterest is this, to know so much and to have control over nothing
De betekenisformule (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
dec 03 2020
Omdenken met Henry David Thoreau
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
dec 03 2020 Every generation laughs at the old fashions but religiously follows the new.
Mastering Articulate Storyline (boekentip)
Gepubliceerd in
Management
dec 02 2020 Mastering Articulate Storyline Bij Bol.com Reactie toevoegen
Dialectisch veranderen met Octavio Paz
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
dec 02 2020 Wisdom lies neither in fixity nor in change, but in the dialectic between the two. Tags:
Kwaliteit volgens Assegaff & Kottenhagen
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
dec 01 2020 N. Assegaff en J.P. Kottenhagen beschrijven in hun boek Kwaliteitsaudit als instrument om te verbeteren de onderlinge samenhang tussen de belangrijkste kwaliteitsbegrippen: Er is een duidelijke samenhang tussen de begrippen kwaliteitszorg, kwaliteitssysteem, kwaliteitsbeleid en kwaliteit. Deze samenhang wordt in bovenstaande afbeelding weergegeven. Kwaliteitszorg Kwaliteitszorg, ook wel Quality Management genoemd, wordt gedefinieerd als (bron: NEN-ISO 8402): "Alle activiteiten van de totale managementfunctie die het kwaliteitsbeleid, de doelstellingen en de verantwoordelijkheden vaststelt en deze implementeert met middelen als kwaliteitsplanning, kwaliteitsbeheersing, kwaliteitsborging en kwaliteitsverbetering binnen het kwaliteitssysteem. Het 'managen' van kwaliteit (kwaliteitszorg) heeft te maken met, en is gericht op, alle managementaspecten van een organisatie. (...) Kwaliteitssysteem 'Het kwaliteitssysteem omvat de organisatiestructuur, procedures, processen en middelen die nodig zijn voor het implementeren van kwaliteitszorg. Als het systeem is vastgelegd, bijvoorbeeld in een kwaliteitshandboek of een kwaliteitsplan, ontstaat een formeel kwaliteitssysteem. Het op schrift vastgelegde kwaliteitssysteem kan worden getoetst aan de basisnormen van de ISO 9000-serie. (...) Kwaliteitssystemen worden ook gezien als middel tot het waarborgen van de kwaliteit. In veel gevallen spreekt men dan ook wel over 'kwaliteitsborgingssystemen' of 'kwaliteitsborging'. Kwaliteitsbeleid Het kwaliteitsbeleid is als volgt gedefinieerd (bron: NEN-ISO 8402): 'Het kwaliteitsbeleid zijn de overkoepelende intenties en de koers van een organisatie met betrekking tot kwaliteit, zoals deze formeel door de hoogste leiding tot uitdrukking zijn gebracht.' Volgens deze definitie moet het management/de directie het kwaliteitsbeleid ontwikkelen en vaststellen. Het kwaliteitsbeleid moet gebaseerd zijn op de operationele doelstellingen of op het jaarplan en aansluiten bij het algemene beleid van de moederorganisatie. (...) Kwaliteit Iedereen zal het er over eens zijn dat goede kwaliteit wenselijk is. Maar wat verstaat men hier eigenlijk onder? (...) De NEN-ISO 8402 hanteert voor het begrip kwaliteit de volgende definitie: 'Het geheel van kenmerken van een entiteit (hetgeen wat afzonderlijk kan worden beschreven) dat betrekking heeft op het vermogen van die entiteit om kenbaar gemaakte en vanzelfsprekende behoeften te bevredigen. In de praktijk wordt als definitie voor het begrip kwaliteit vaak de eenvoudige definitie 'het voldoen aan gestelde eisen' gebruikt. Kwaliteitsborging Kwaliteitsborging, ook wel Quality Assurance genoemd, wordt gedefinieerd als (bron: NEN-ISO 8402): 'Alle geplande en systematische activiteiten, geïmplementeerd binnen het kader van het kwaliteitssysteem en waar nodig aangetoond, om in voldoende mate vertrouwen te geven dat een entiteit (hetgeen afzonderlijk kan worden beschreven en beschouwd) aan kwaliteitseisen zal voldoen.' Kwaliteitsborging betekent dus in het kort: het aantoonbaar beheerst werken. (...) Kwaliteitsaudit Een kwaliteitsaudit wordt gedefinieerd als (bron: NEN-ISO 8402): 'Een systematisch en onafhankelijk onderzoek om te bepalen of activiteiten op het gebied van kwaliteit en daarmee samenhangende resultaten overeenstemmen met de geplande maatregelen en of deze maatregelen op doeltreffende wijze zijn geïmplementeerd en geschikt zijn voor het bereiken van de doelstellingen. Bron: Kwaliteitsaudit als instrument om te verbeteren, N. Assegaff & J.P. Kottenhagen Tags:
De trainingsachtbaan (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over persoonlijke effectiviteit
dec 01 2020 De Trainingsachtbaan Bij Bol.com | Managementboek
Veranderen volgens Aesop
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
dec 01 2020
Learn to think in systems (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
nov 30 2020 Learn to Think in Systems |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Als je focust op het doel, vallen de barrières. Als je focust op de barrières, valt het doel. Napoleon Hill |
Presenteren 3.0 Bij Bol.com | Managementboek |
Dagstarts en Hoshin Kanri Bij Bol.com | Managementboek |