• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Fourth Generation Management (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

fourth generation management brian joiner

Fourth Generation Management
Brian Joiner

Bij: Bol.com

Laatst aangepast op woensdag, 26 oktober 2016 19:18  
Proceskunde (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

proceskunde aandacht goedhart

Proceskunde
Een pleidooi voor werken met Aandacht
Aart Goedhart, Barbara van der Steen, e.a.

Bij Bol.com | Managementboek

Laatst aangepast op zondag, 16 oktober 2016 05:46  
Van groep naar team volgens Norman S. Hidle
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat quote

Een groep wordt pas een team, als ieder teamlid zo zeker van zichzelf en zijn bijdrage is, dat hij de vaardigheden van de anderen kan prijzen.

- Norman S. Hidle

Laatst aangepast op woensdag, 19 oktober 2016 18:43  
Probleemoplossing volgens Charles F. Kettering
Gepubliceerd in Lean-tegeltje
E-mail Afdrukken

probleem goed omschreven charles kettering

Tags:
Laatst aangepast op vrijdag, 21 oktober 2016 18:13  
Samenwerken volgens Henry Ford
Gepubliceerd in Citaten: motivatie
E-mail Afdrukken

citaat quote

Samen komen is een begin.
Samen blijven is vooruitgang.
Samenwerken is succes.

- Henry Ford

Laatst aangepast op woensdag, 19 oktober 2016 18:42  
Hoe agile is jouw strategie (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over verandermanagement
E-mail Afdrukken

hoe agile jouw strategie sjors leeuwen

Hoe Agile is jouw strategie
zo kun je snel en wendbaar ondernemen
Sjors van Leeuwen

Bij Bol.com | Managementboek



Bewaren

Laatst aangepast op vrijdag, 30 september 2016 20:05  
Omdenken met J.J. Goldwag
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat quote

Minstens zo belangrijk als wat je doet, is het enthousiasme waarmee je het doet.

J.J. Goldwag

Bewaren

Laatst aangepast op vrijdag, 23 december 2016 10:49  
The Lean Games and Simulations Book (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

lean games simulations book john bicheno

The Lean Games and Simulations Book
John Bicheno

Bij: Bol.com | Managementboek


Laatst aangepast op woensdag, 19 oktober 2016 18:19  
Praktisch op weg naar teamresultaat (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

praktisch op werg naar resultaat stappen teamleren linda dorlandt remi armand collaris

Praktisch op weg naar Teamresultaat
In 5 stappen naar teamlern
Linda Dorlandt, Remi-Armand Collaris

Bij: Mijnmanagementboek

Bewaren

Laatst aangepast op woensdag, 19 oktober 2016 06:52  
Kano-model volgens Hoek, Koopmans, Nieuwland & Trip
Gepubliceerd in Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

kano model lean klant

In het boek Kennismaken met Lean beschrijven Jan Wijnand Hoek, Mariël Koopmans, Marc Nieuwland, Albert Trip het Kano-model als één van de Lean-instrumenten:

hoshin kanri policy deployment lean

Het Kano-model heeft als belangrijkste doel de klantenwens in kaart te brengen. Wil je als organisatie je klant binden aan je product of dienst, dan moet je weten wat je klant van je verwacht. Het Kano-model kan hierbij een hulpmiddel zijn. (...) Het Kano-model is een model waarmee klanttevredenheid in kaart gebracht wordt. Het uitgangspunt is wat een klant expliciet en impliciet verwacht en hoe hij zal reageren als verwachtingen niet worden waargemaakt.

Als je het Kano-model in een grafiek weergeeft, zet je op de horizontale as de mate waarin aan de klantenwens wordt voldaan: van 'voldoet helemaal niet' tot 'voldoet helemaal' aan de wens. Op de verticale as geef je de beleving van de klant weer: van 'zeer ontevreden' tot 'verrast'.

  1. Basisfactoren: elementen die aanwezig moeten zijn, die vanzelf spreken. De klant zal die niet extra waarderen, hij verwacht ze gewoon. Wel zal hij verontwaardigd of boos zijn  wanneer deze factoren niet aanwezig zijn of onder de maat zijn.

  2. Prestatiefactoren: factoren waarmee je je als leverancier kunt onderscheiden. Hierdoor kan de klant juist voor jou kiezen en niet voor de concurrent.

  3. Wow-factoren: factoren waarmee je klant kunt verrassen. Vooraf had hij niet kunnen bedenken dat hij dit graag wilde of zou krijgen, maar als het er is, wordt hij extra tevreden. Wow-factoren zijn ook de dingen waarover klanten mond-tot-mondreclame maken.

Manieren om klantenwensen te inventariseren zijn enqêutes, klantpanels, enzovoorts. Kies bij voorkeur een methode die binnen je organisatie al gebruikt wordt. Het is vooral belangrijk om goed in kaart te brengen wat de basisfactoren zijn, ook al omdat die niet altijd expliciet worden genoemd, juist omdat ze zo vanzelfsprekend zijn. Daarna kun je overgaan op de prestatiefactoren. De wow-factoren zijn misschien het leukst om over na te denken,maar bedenk dat het verspilde moeite is om een wow-factor in te zetten als de basisfactoren niet goed zijn.

Bron: Kennismaken met Lean, Jan Wijnand Hoek, Mariël Koopmans, Marc Nieuwland, Albert Trip

 

Laatst aangepast op maandag, 23 oktober 2017 18:57  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Als je het proces ter harte neemt, dan zorgt het doel wel voor zichzelf.

Mahatma Ghandi

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 62 gasten online
Artikelen

jack welch face towards ceo ass customer

Banner
Banner

grip geheim slim werken rick pastoor

Grip
Het geheim van slim werken
Rick Pastoor

Bij Bol.com | Managementboek | Amazon.nl

 

Lean boekentips

Banner