• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Persoonlijke effectiviteit Empathisch luisteren volgens Stephen Covey
Empathisch luisteren volgens Stephen Covey

Go see ask why show respect

Empathisch luisteren houdt in dat je je verplaatst in het referentiekader van de ander. Je bekijkt de wereld zoals hij hem bekijkt. Je begrijpt wat zijn paradigma is. Je begrijpt wat hij voelt. Empathie is iets anders dan sympathie. Sympathie is een soort akkoord, een oordeel. Soms is dat de meest geschikte emotie en reactie. Maar mensen voeden zich vaak met sympathie en dat maakt hen afhankelijk. De essentie van empathisch luisteren is niet dat je het met iemand eens wordt, maar dat je verstandelijk en gevoelsmatig begrip voor hem hebt.

Stephen Covey

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:22  

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with the important matters.  

Albert Einstein

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 121 gasten online
Artikelen

care about work show them dan markowitz

Banner

flow kunst zakendoen bommerez.jpg 

Flow en de kunst van het zakendoen
Jan Bommerez, Kees van Zijtveld

Bij Managementboek.nl of Bol.com

Lean boekentips

Banner