• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Lean Six Sigma Operational Excellence (Opex) volgens Turner
Operational Excellence (Opex) volgens Turner

operational excellence turner lean

Volgens adviesbureau Turner is Lean is een beproefde methode om te werken aan Operational Excellence (Opex):

operational excellence opex lean turner

Operational Excellence (‘Opex’) is de strategische keuze om de organisatie ‘beter, sneller, goedkoper en wendbaarder’ te maken. Doel is klanten beter te bedienen en de bedrijfsvoering continu te verbeteren.

(...)

Uw organisatie kan met Opex uw klanten beter bedienen en zichzelf en de medewerkers continu verbeteren. De prestaties voor klanten worden daardoor:

  1. Beter - bv hogere kwaliteit, door minder fouten in het proces en minder afkeur van producten.

  2. Sneller - bv kortere doorlooptijd en levertijd, door minder wachttijd.

  3. Goedkoper - bv lagere kostprijs, door minder rework in het proces en herstelkosten.

  4. Wendbaarder -- bv beheerster reageren op variaties in klantvraag, door meer ‘grip’ op de bedrijfsprocessen.


Bron: Lean is van het Team, Turner

Laatst aangepast op zondag, 08 september 2019 12:09  

What information consumes is rather obvious: it consumes the attention of its recipients. Hence a wealth of information creates a poverty of attention, and a need to allocate that attention efficiently among the overabundance of information sources that might consume it.

Herbert Simon

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 169 gasten online
Artikelen

having no problem biggest taiichi ohno lean quote

Banner

paradox van keuzes Schwartz

De paradox van keuzes
Hoe teveel een probleem kan zijn
Barry Schwartz

Bij Bol.com | Managementboek | Amazon.nl

Lean boekentips

Banner