• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Lean Six Sigma Prestatiemanagement volgens André de Waal
Prestatiemanagement volgens André de Waal

kritische succesfactoren prestatie-indicatoren waal

Volgens André de Waal

beschrijft in zijn Lexicon Prestatiemanagement het begrip kritische succesfactor:

inspannings kritische succesfactoren andré waal resultaat-kritische

Prestatiemanagement is het proces waarin sturing van de organisatie plaatsvindt door het systematisch vaststellen van missie, strategie en doelstellingen van de organisatie, deze vervolgens te vertalen naar alle organisatieniveaus en meetbaar te maken door rapportage van kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren om uiteindelijk actie te kunnen ondernemen voor bijsturing van de organisatie.

(...)

Deelprocessen van prestatiemanagement zijn:

  • Strategie-ontwikkeling: het formuleren van duidelijke strategische doelstellingen en actieplannen, die leiden tot een meetbare prestatieverbetering.
  • Budgettering/normstelling: creëren van een duidelijk operationeel actieplan om de waardestuwers te verbeteren, middelen toe te wijzen en financiële doelen te stellen voor het komende jaar.
  • Prestatiemeting: het meten, verwerken en distribueren van data en informatie op een zodanige manier dat de overige deelprocessen efficiënt kunnen verlopen.
  • Prestatiebeoordeling: periodiek beoordelen van de daadwerkelijk geleverde prestaties ten opzichte van gestelde normen en prognoses, zodat tijdige en preventieve en correctieve actie kan worden ondernomen om de organisatie weer op het goede spoor te krijgen.
  • Prestatiebeloning: het koppelen van strategische en operationele acties voor de verbetering van waardestuwers aan beloningsstructuren.

 

Bron: Lexicon Prestatiemanagement, André de Waal

Laatst aangepast op donderdag, 11 januari 2018 19:39  

 

Don't wait. The time will never be just right.

Napoleon Hill

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 137 gasten online
Artikelen

efforts courage not enough purpose direction john kennedy

Bewaren

Banner

power moments chip dan heath

The Power of Moments
Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact
Chip Heath & Dan Heath

Bij Bol.com | Managementboek

 

Lean boekentips

Banner