• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Lean Six Sigma Klantgericht volgens Jumbo (1)
Klantgericht volgens Jumbo (1)

jumbo zeven zekerheden lean klantgericht

 

Karel van Eerd legt uit hoe hij dankzij Wal-Mart is gaan 'doen wat de klant wil':

jumbo zeven zekerheden lean klantgericht
[De familie van Eerd] ogen weliswaar gezellig Brabants, maar zijn ook brutaal, vol ambitie en beschikken over een dosis bluf en lef die hen in staat stelt on-Nederlandse risico’s te nemen. In 2009 koopt Jumbo het veel grotere Super de Boer, en alsof dat nog niet genoeg is wordt twee jaar later het nog grotere C1000 overgenomen. Jumbo is pardoes de stevige nummer twee onder de kruideniers en verklaart daarmee reus Albert Heijn de oorlog. Oftewel: ‘AH, here we are!’

Dat kan niemand bedenken in de jaren negentig. Het familiebedrijf is tot dan toe vooral een groothandel, met her en der een winkeltje. Grijze muisjes onder de supermarkten, vinden Karels kinderen; het roer moet om. Een studiereis naar de Amerikaanse grootmacht Wal-Mart duwt de familie in de richting van een formule die Nederland niet kent. Begin jaren zestig heeft Karel al eens zijn licht opgestoken in de States. Hij komt op een besloten rijkenfuif terecht, maar mag toch een vraag stellen: ‘Hoe zijn jullie miljonair geworden?’ ‘We hebben gedaan wat de klant wilde’, luidt het antwoord. Met deze kennis stelt de familie twintig jaar geleden de Zeven Zekerheden op van de nieuwe Jumbo-formule. Zo staat de klant centraal en is er een laagsteprijsgarantie. Is een product elders goedkoper, dan krijgt u het gratis mee. Acties zijn zo niet nodig; die kosten alleen maar geld.

Bron: Hallo Jumbo! Zo werd een Brabants familiebedrijf de grootste concurrent van Albert Heijn, Jordy Hubers: in Quote


Bewaren

Bewaren

Bewaren

Laatst aangepast op donderdag, 04 januari 2018 05:52  

There is real magic in enthusiasm. It spells the difference between mediocrity and accomplishment.

Norman Vincent Peale

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 200 gasten online
Artikelen

taiichi ohno managers sufficiently engaged factory floor lean wash hands

Banner

altijd scherp manage energie tijd performance schwartz loehr jim tony

Altijd scherp
Manage je energie, niet je tijd: Het geheim van high performance
Jim Loehr, Tony Schwartz

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

The Hoshin Kanri Forest
Lean Strategic Organizational Design
Javier Villalba-Diez

Bij Bol.com


Banner