• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Lean Six Sigma Kwaliteitskosten volgens Tony Bendell & Ted Merry
Kwaliteitskosten volgens Tony Bendell & Ted Merry

kwaliteitskosten intern extern kwaliteit kosten

In het boek Handboek Kwaliteitsmanagement (deel 1) beschrijven Tony Bendell & Ted Merry welke kosten verbonden zijn aan kwaliteit:

kwaliteitskosten interne foutenkosten externe kwaliteit

Effectief kwaliteitsmanagement moet voor alle mensen binnen een organisatie die verantwoordelijk zijn voor financiële zaken, bijzonder belangrijk zijn omdat ze zich, meer dan de meeste anderen, bewust zijn van het geld dat, meestal onnodig, is gemoeid met zaken die met kwaliteit te maken hebben:

(a) Fouten

Interne foutenkosten

  • Herbewerking
  • Herinspectie
  • Uitval/verspilling
  • Geoorloofde/-gebudgetteerde variabelen


Externe foutenkosten

  • Garantieclaims
  • Vergoedingen aan klanten
  • Verlies van klanten


(b) Beoordeling

  • Controleren
  • Testen
  • Auditing


(c) Preventie

  • Training
  • Kwaliteitswaarborging

Bron: De instrumenten en technieken voor 'total quality' management, Tony Bendell & Ted Merry; in: Handboek Kwaliteitsmanagement (deel 1), Max Hand & Brian Plowman

Laatst aangepast op zondag, 17 november 2019 18:44  

The problem is never how to get new, innovative thoughts into your mind, but how to get the old ones out.

Dee Hock (Former CEO, Visa International)

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 159 gasten online
Artikelen

standaard werk taiichi ohno standard operations lean

Banner
Banner

eigenaarschap frans wijngaarden

Eigenaarschap
De sleutel tot jouw professionele succes
Frans Wijngaarden

Bij Bol.com | Managementboek



 

Lean boekentips

Banner