• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Informatiemanagement Eisen aan de IV-keten volgens de Belastingdienst
Eisen aan de IV-keten volgens de Belastingdienst

eisen aan de iv-keten

Tom Heisterkamp (Belastingdienst) geeft in zijn presentatie op de themasessie 'Business en IM: Living Apart Together?' (18 jan 2011) aan welke eisen men binnen de Belastingdienst stelt aan de IV-keten. Hij maakt hierbij onderscheid tussen eisen aan de dienstverlening en eisen aan houding en gedrag. Een keurige set aan eisen die feitelijk breder toepasbaar is dan alleen de IV-keten.

Dienstverlening is...

  1. Beschikbaar: continuïteit van systemen is op het niveau dat we met de bedrijfsonderdelen hebben afgesproken, ook in geval van 'rampen'.

  2. Betrouwbaar: de voorspelbaarheid van onze dienstverlening is groot; we leveren wat we beloven volgens specificaties, op tijd en binnen budget..

  3. Bestuurbaar: de aansturing van de IV-keten is gericht op het inzicht geven in en voortdurend verbeteren van prestaties.

  4. Betaalbaar: de kosten van onze dienstverlening zijn volledig transparant voor de bedrijfsonderdelen en in lijn met industrie benchmarks.

In houding & gedrag (naast de basiswaarden geloofwaardigheid, zorgvuldigheid en verantwoordelijkheid) tonen van ...

  1. Openheid: we zijn open in ons handelen en betrekken de juiste mensen bij besluitvorming. We communiceren tijdig en effectief. We creëren dialoog door actief te luisteren en het stellen vragen.

  2. Vertrouwen: we vertrouwen op de professionaliteit van onze collega's en waarderen initiatief en proactief handelen.

  3. Resultaat: we meten en waarderen op behaalde resultaten. We creëren focus en stellen prioriteiten. We leveren van onze fouten.

Met de theorie is bij de Belastingdienst is dus niets mis!

Bron: http://www.aslbislfoundation.org/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,687/lang,nl/

Laatst aangepast op woensdag, 27 december 2017 07:32  

 

Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.

Lou Holtz

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 211 gasten online
Artikelen

michael hammer processen managers

Banner

habit-forming guide becoming systems thinker Tracy Benson & Sheri Marlin systeemdenken

The Habit-Forming Guide to Becoming a Systems Thinker
Tracy Benson, Sheri Marlin

Bij Amazon

Lean boekentips

Banner