• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management 5 redenen voor prestatiemeting
5 redenen voor prestatiemeting

redenen prestatiemeting performance management

In het Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart worden vijf redenen gegeven voor prestatiemeting

 

  1. Transparant maken: verantwoording afleggen over de prestaties van een organisatie en hoe middeln zijn besteed.

  2. Leren: de meting gebruiken als feedback over geleverde prestaties.

  3. Afrekenen: de meting gebruiken om een organisatie er (financieel) op af te rekenen, bijvoorbeeld in de vorm van een boete of een bonus.

  4. Vergelijken: prestaties vergelijken met soortgelijke organisaties (benchmarken).

  5. Beoordelen: een oordeel vellen over het functioneren van een organisatie op basis van de geleverde prestaties.

 

Bron: Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart

Bewaren

Laatst aangepast op donderdag, 11 januari 2018 19:40  

Worry does not empty tomorrow of its sorrow; it empties today of its strength.

Corrie Ten Boom

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 89 gasten online
Artikelen

continu verbeteren shigeo shingo lean

Banner
Banner

kunst falen arjan dam

De kunst van het falen
Hoe je door effectief leren succesvol kunt presteren
Arjan van Dam

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner