• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management 5 redenen voor prestatiemeting
5 redenen voor prestatiemeting

redenen prestatiemeting performance management

In het Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart worden vijf redenen gegeven voor prestatiemeting

 

  1. Transparant maken: verantwoording afleggen over de prestaties van een organisatie en hoe middeln zijn besteed.

  2. Leren: de meting gebruiken als feedback over geleverde prestaties.

  3. Afrekenen: de meting gebruiken om een organisatie er (financieel) op af te rekenen, bijvoorbeeld in de vorm van een boete of een bonus.

  4. Vergelijken: prestaties vergelijken met soortgelijke organisaties (benchmarken).

  5. Beoordelen: een oordeel vellen over het functioneren van een organisatie op basis van de geleverde prestaties.

 

Bron: Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart

Bewaren

Laatst aangepast op donderdag, 11 januari 2018 19:40  

A good leader is a person who takes a little more than his share of the blame and a little less than his share of the credit. 

John C. Maxwell

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 70 gasten online
Artikelen

processes michael hammer company companies processen

Banner
Banner

 Omdenken Berthold Gunster

Omdenken
Ja-maar
Berthold Gunster

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner