• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Belangrijke onderwijskundige begrippen - Didactisch model (Robert F. Mager)
Belangrijke onderwijskundige begrippen - Didactisch model (Robert F. Mager)

bob belangrijke onderwijskundige begrippen

leren learn

Didactisch model (Robert F. Mager)

didactisch model didactische analyse gelder

Zodra een onderwijsgevende zich moet voorbereiden zijn leerling(en) lets te leren, zijn er van zijn kant verschillende handelingen nodig om te bereiken dat de leerling tot leerresultaat komt.

Allereerst moet hij zich uitspreken over de leerdoelen, die aan het einde van het onderwijsleerproces door de leerlingen kunnen worden bereikt.

Daarna zal hij de leerinhouden en de wijzen waarop de leerlingen de leerinhouden kunnen ontmoeten, gaan bepalen. Beide zijn afgestemd op de leerdoelen.

De onderwijsgevende draagt ertoe bij dat de leerling met de leerinhoud(en) zodanig aan het werk gaat dat daarbij leertheoretische beginselen worden gevolgd. Ten slotte moet de onderwijsgevende de leerervaringen, die door de leerling tijdens het leerproces zijn verworven en die hun neerslag krijgen in het leerresultaat op het einde van het onderwijsleerproces, evalueren. Dit gebeurt door de verrichtingen van de leerling te toetsen of anderszins te waarderen en het gedemonstreerde gedrag te vergelijken met de verwachtingen die in de oorspronkelijke geformuleerde leerdoelen zijn vermeld.

Bron: Leerdoelen formuleren, hoe doe je dat? Robert F. Mager

 

Laatst aangepast op zondag, 19 juli 2020 18:40  

Failing to plan equals planning to fail.

Ola Olabimpe

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 175 gasten online
Artikelen

als niet weet heen wilt maakt niet uit welke kant opgaat lewis caroll

Banner
Banner

Personal Kanban Jim Benson

Personal Kanban
Mapping Work | Navigating Life
Jim Benson, Tonianne DeMaria Barry

Bij Bol.com

Lean boekentips

Banner