• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Het NIVEA-principe volgens Wouter Fioole
Het NIVEA-principe volgens Wouter Fioole

nivea niet invullen voor een ander

wouter fiole problemen oplossen nivea

Gebruik NIVEA

... Iedereen die communicatietrainingen heeft gehad zal dit acroniem herkennen... NIVEA staat voor: Niet Invullen Voor Een Ander. [Iedereen] kijkt op een andere manier tegen een probleem aan. Het is dan ook belangrijk om al die verschillende manieren te benutten als je het probleem bekijkt. Als we ons brein niet in de juiste kleur of het juiste systeem hebben staan, vinden we dat maar knap lastig. In de psychologie staat dit bekend als de projection bias: we hebben de neiging om onze gedachten, ons geloof en onze overtuigingen op anderen te projecteren. Tegelijk nemen we aan dat anderen precies zo denken, werken en voelen als wijzelf. Als je je hier niet van bewust bent, is de kans groot dat je belangrijke informatie mist en onterecht denkt dat iedereen op dezelfde manier tegen het probleem aankijkt

Bron: Het probleem met problemen, Wouter Fioole

Laatst aangepast op zondag, 30 september 2018 07:56  

Iedereen die een nieuw idee heeft en de wereld wil veranderen, zal meer bereiken door storytelling dan door logische argumentatie.

Steve Denning

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 525 gasten online
Artikelen

masaaki imai kaizen strategy improvement

Banner

verkocht daniel pink

Verkocht!
over beinvloeden, overtuigen en verleiden
Daniel H. Pink

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Banner