• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Prestatiemanagement volgens Pentti Sydänmaanlakka
Prestatiemanagement volgens Pentti Sydänmaanlakka

prestatiemanagement

In het boek De intelligente organisatie beschrijft Pentti Sydänmaanlakka wat hij verstaat onder prestatiemanagement:

De intelligente organisatie, Pentti Sydänmaanlakka

Voortdurende prestatieverbetering als doelstelling
Prestatiemanagement ... betekent in essentie dat het individu, het team en de organisatie weten:

- wat het doel is van hun werkzaamheden
- wat hun belangrijkste doelstellingen zijn
- hoe de feedbacksystemen werken
- wat voor competenties er nodig zijn


Het doel van prestatiemanagement is voortdurende prestatieverbetering. ... Het prestatiemanagementproces bestaat uit vier elementen:

- het formuleren van doelstellingen
- follow-up/coaching
- feedback
- ontwikkeling

(...)

Prestatiemanagement combineert de gezichtspunten van de organisatie, het individu en de omgeving. De doelstellingen moeten voor de ehele organisatie gelijk zijn. Prestatiemanagement kan worden gebruikt om doelstellingen te harmoniseren die met elkaar in strijd zijn geraakt.

Bron: De intelligente organisatie, Pentti Sydänmaanlakka

Bewaren

Laatst aangepast op woensdag, 10 januari 2018 20:20  

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Philip K. Dick

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 83 gasten online
Artikelen

process management hans krevel

Banner
Banner

 Het derde alternatief covey

Het 3de (derde) alternatief
Het principe van creatieve samenwerking
Stephen R. Covey

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner