• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Procesverbetering: de basis
Procesverbetering: de basis

Processen

Een proces kan worden gedefinieerd als een serie van stappen en acties die - doelgericht - input transformeren tot output voor een interne of externe klant. Processen worden altijd uitgevoerd met een mix (blend) van zgn. proces enablers: mensen, middelen, standaarden en procedures.

Voordat je een proces kunt verbeteren, is het eerst nodig het proces in kaart te brengen en te begrijpen wat er precies gebeurt. Binnen Six Sigma wordt de techniek process mapping gebruikt om de causale relaties tussen input, transformatie en output grafisch weer te geven.

Nadat het proces in kaart is gebracht, is verbetering mogelijk op één of meer van de volgende vier aspecten:

  1. Efficiency: de dingen goed doen.

  2. Effectiviteit: de goede dingen doen.

  3. Herhaalbaarheid: het elke keer op dezelfde manier doen.

  4. Voorspelbaarheid: verminderen variatie in de output (controlled variability).

Bron: http://www.sixsigmagroup.co.uk/uploaded/documents/Gartner%20BPM%20Summit%20Learning%20Log.pdf

Laatst aangepast op maandag, 08 januari 2018 14:56  

What we call the beginning is often the end. And to make an end is to make a beginning. The end is where we start from.

T.S. Eliot

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 61 gasten online
Artikelen

eli goldratt systematicaly applying question why simplicity

 

Banner

prioritijd ronald buld overleven information overload

Prioritijd!
Overleven in tijden van drukte, stress en information overload
Ronald van de Buld

Bij Managementboek.nl | Bol.com

Lean boekentips

The Hoshin Kanri Forest
Lean Strategic Organizational Design
Javier Villalba-Diez

Bij Bol.com


Banner