• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Klanten, producten en processen volgens Jan Vissers & Guus de Vries
Klanten, producten en processen volgens Jan Vissers & Guus de Vries

klant product proces

klanten producten processen proces

Klanten, producten en processen zijn concepten. Concepten waarmee we naar de werkelijkheid kunnen kijken.

(...)

Een klant is iemand die iets wil en daarvoor een vraag stelt aan een bedrijf dat producten verkoopt of diensten levert.

(...)

Een product is een fysiek/tastbaar product dat als antwoord op de klantvraag wordt geleverd, of - in geval van een dienst - het geheel aan dienstverlening als antwoord vanuit het bedrijf op de vraag van de klant.

(...)

Een proces is een serie van bewerkingen die moeten worden uitgevoerd om de vraag van de klant te beantwoorden en uiteindelijk het product op te leveren dat voldoet aan de specificaties die vooraf zijn gesteld. Dit impliceert dat specificaties van het eindproduct bekend zijn, de bewerkingen die moeten worden uitgevoerd bekend zijn, de duur van de bewerkingen bekend is en de volgorde waarin de bewerkingen moeten worden uitgevoerd. Let wel, dit hoeft niet allemaal deterministisch te zijn. Er kan ook sprake zijn van stochastiek in het proces, in de duur en volgorde van bewerkingen, in de kans dat sommige bewerkingen kunnen worden overgeslagen of een keer opnieuw moeten worden uitgevoerd als het resultaat niet voldoet aan de specificaties. Het is dan wel nodig om inzicht te hebben in deze karakteristieken van het proces.

Bron: Sleutelen aan zorgprocessen, een visie op zorglogistieke bedrijfsvoering, Jan Vissers & Guus de Vries

 

Laatst aangepast op zaterdag, 22 juni 2019 18:22  

Plans are nothing, planning is everything

Dwight Eisenhower

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 122 gasten online
Artikelen

systeemdenken arthur jones system results

Banner

coachen zonder blabla benjamin ball

Coachen zonder blabla
Maak van elk coachgesprek een krachtige ervaring
Benjamin Ball

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Dagstarts en Hoshin Kanri
Continu Leren en Verbeteren in de juiste richting met Dagstarts en Hoshin Kanri
Bert Teeuwen

Bij Bol.com | Managementboek

Banner