• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Bedrijfsprocessen volgens Jan Dietz
Bedrijfsprocessen volgens Jan Dietz

proces process stroomschema flow chart

bedrijfsprocessen jan dietz demo

Bedrijfsprocessen

Elke organisatie oefent een bepaalde functie uit ten opzichte van zijn omgeving.

In het algemeen gesproken gaat het om het leveren van producten of verlenen van diensten aan personen of instellingen in die omgeving. Deze personen of instellingen heten klanten of afnemers van de organisatie.

Zodra er door een klant of afnemer om het leveren van een product of het verlenen van een dienst wordt gevraagd, treedt er een keten van activiteiten in werking, waarvan het gezamenlijke effect bestaat uit het leveren van product of het verlenen van de dienst.

Zo'n keten van activiteiten heet een bedrijfsproces. Meer in het bijzonder spreekt men in dit geval van een primair bedrijfsproces, omdat het extern wordt geïnitieerd en dus direct het uitoefenen van de functie van de organisatie in haar omgeving betreft.

Naast deze primaire bedrijfsprocessen bestaan er ook secundaire bedrijfsprocessen. Deze processen ondersteunen op de een of andere wijze de primaire processen. Ze worden steeds intern geïnitieerd en zijn daardoor niet afhankelijk van de primaire processen.


Bron: Inleiding tot Demo, van informatietechnologie naar

Laatst aangepast op zaterdag, 22 juni 2019 18:16  

The task of leadership is to create an alignment of strengths in ways that make weaknesses irrelevant.

Peter Drucker

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 149 gasten online
Artikelen

efforts courage not enough purpose direction john kennedy

Bewaren

Banner
Banner

kunst van het heldere denken rolf dobelli

De kunst van het heldere denken
52 denkfouten die je beter aan anderen kunt overlaten
Rolf Dobelli

Bij Managementboek.nl | Bol.com

Lean boekentips

Banner