• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Product/markt-combinaties (PMC's)
Product/markt-combinaties (PMC's)

Product markt combinaties

De strategische opties in het kader van de product-markt­combinatie kunnen worden weergegeven in een zgn. product-marktmatrix:

  1. Specialisatie en marktverkleining: jezelf met een beperkt(er) assortiment richten op een kleinere markt.

  2. Marktverkleining: jezelf met bestaande producten toeleggen op een kleinere markt dan voorheen.

  3. Specialisatie: ervoor kiezen met een beperktere productrange dezelfde markt te bedienen.

  4. Marktdeelvergroting: meer uit de bestaande markt halen met dezelfde producten (acties, scherpe prijsstelling).

  5. Productontwikkeling: omzet proberen te laten groeien door meer producten aan het assortiment toe te voegen.

  6. Uitbreiding van markten (marktontwikkeling): met bestaande producten verwante en/of nieuwe markten aanboren.

  7. Diversificatie: zoeken naar nieuwe product-marktcombinaties die ten dele los staan van de be­staande activiteiten. Bij concentrisiche diversificatie is er nog enige verwantschap met bestaande producten en/of markten. Bij conglomererende diversificatie wor­den volledig nieuwe product-marktcombinaties aangeboord.

  8. zie 7.

 

Laatst aangepast op maandag, 25 december 2017 11:33  

 

Good management is the art of making problems so interesting and their solutions so constructive that everyone wants to get to work and deal with them.

Paul Hawken

Banner
Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 141 gasten online
Artikelen

care about work show them dan markowitz

Banner

 Omdenken Berthold Gunster

Omdenken
Ja-maar
Berthold Gunster

Bij Managementboek

Lean boekentips

Lean Practitioner & Lean Expert
mindset, skill set & tool set
H.C. Theisens

Bij Bol.com | Managementboek

Banner