• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home
Waarde(toevoeging) binnen Lean Six Sigma

Lean Six Sigma

Het begrip 'waarde' is één van de kernbeginselen van Lean Six Sigma. In de ogen van de klant is waarde wat hij wil betalen voor:

  1. de juiste producten en diensten.

  2. op het juiste tijdstip

  3. tegen de juiste prijs

  4. van de juiste kwalitet

Een stap is 'waardetoevoegend' als deze voldoet aan drie criteria:

  1. de klant is bereid ervoor te betalen

  2. de stap moet het product of de dienst fysiek veranderen of een vereiste zijn voor een andere stap

  3. de stap moet direct de eerste keer goed uitgevoerd worden

Bron: Lean Six Sigma voor Dummies, John Morgan, Martin Brenig-Jones

Laatst aangepast op vrijdag, 22 december 2017 20:59  

New insights fail to get put into practice because they conflict with deeply held internal images of how the world works ... images that limit us to familiar ways of thinking and acting. That is why the discipline of managing mental models -- surfacing, testing, and improving our internal pictures of how the world works -- promises to be a major breakthrough for learning organizations.

Peter Senge


Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 322 gasten online
Artikelen

problem solving problemen oplossen william edwards deming

Banner
Banner

beinvloeden gedrag joseph grenny

Beïnvloeden van gedrag
De nieuwe wetenschap om verandering te leiden
Joseph Grenny, Kerry Patterson, David Maxfield, Ron McMillan, Al Switzler

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner